Sökning: "Sofie Jonsson"

Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden Sofie Jonsson.

  1. 21. Functionally oriented Music Therapy (FMT) as a method of improving children’s ability to function at school

    L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier

    Författare :Ann-Sofie Jonsson; [2014]
    Nyckelord :Functionally oriented Music Therapy; FMT; children; school; classroom; neurodevelopment; sensory perception; motor development; sensorimotor; sensory integration; adaptive response; neurophysiology; neuropsychology; Funktionsinriktad musikterapi; FMT; barn; skola; klassrum; motorik; sinnesintegrering; neurofysiologi; neuropsykologi; anpassad reaktion;

    Sammanfattning : In a school system with fewer teachers, larger groups, and less resources, functionally oriented music therapy (FMT) could be a useful method of helping children function better at school.  In what way can FMT help improve children’s ability to deal with the challenges facing them at school?  During a project that lasted for 26 weeks, two children from a Swedish preschool class were offered individual FMT once a week. LÄS MER

  2. 22. Avskaffandet av revisionsplikten : Vilka konsekvenser har avskaffandet av revisionsplikten medfört i små aktiebolag, i förhållande till kvalité på årsredovisningar samt administrativa kostnader?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Ida Jonsson; Sofie Lagset; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sedan revisionsplikten avskaffades 1 november 2010 har det diskuterats på många håll i samhället kring hur det påverkar kvalitén på de berörda företagens årsredovisningar samt deklarationer. Bolagsverket påstår att de ser en tydlig ökning av kvalitetsbrister i årsredovisningar samt att antal försent inlämnade årsredovisningar har ökat. LÄS MER

  3. 23. Sinnesmarknadsföring : Ge liv åt ditt varumärke!

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Klara Karlström; Sofie Jonsson; [2013]
    Nyckelord :Varumärke; Varumärkeskapital; Märkesidentitet; Sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Sinnesmarknadsföring - Ge liv åt ditt varumärke! Frågeställning: Hur stärker företag sitt varumärkeskapital genom sinnesmarknadsföring? Syfte: Syftet med uppsatsen är att vi vill lyfta upp samt belysa det relativt nya begreppet sinnesmarknadsföring. Genom att studera hur olika företag i Sverige och Brasilien inom olika branscher arbetar med sinnena, med utgångspunkt i teorin, vill vi bidra med ökad kunskap inom ämnet och om hur sinnena praktiskt kan användas för att stärka varumärket. LÄS MER

  4. 24. Matematisk kommunikation i klassrummet : En studie om hur lärare planerar in kommunikation i matematikundervisningen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Sofie Jonsson; [2013]
    Nyckelord :Matematik; kommunikation; samtal; mellanstadiet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka på vilket sätt lärare säger sig arbeta med den kommunikativa förmågan i sin matematikundervisning på mellanstadiet samt på vilket sätt och i vilken omfattning detta arbete sker. Vi har fått in enkäter från 18 lärare från olika skolor och av dessa lärare har vi haft fördjupade intervjuer med två. LÄS MER

  5. 25. Are There Any Variables Not Yet Tested That Can Help Explain Real Estate Price Variation? : -An econometric analysis of real estate prices in Stockholm

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Andersson; Johanna Buhr-Berg; [2013]
    Nyckelord :Economics; Regression analysis; Econometrics; Forecasting; Real estate pricing; Valueguard;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study is to find new variables that can help explain the variation in the prices of apartments in the county of Stockholm. Method: By using recreated variables from an existing model created by Claussen, Jonsson and Lagerwall (2011) on behalf of Sweden’s central bank, and adding new variables obtained by the realtor Erik Olsson and the housing ad website Hemnet, the goal is to find a model that explains as much of the price variation as possible. LÄS MER