Sökning: "Sofie Karlström"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sofie Karlström.
1. Manliga vårdnadshavares användning av barnriktat tal i kommunikationen med sina små barn : En explorativ pilotstudie med material insamlat från videoinspelning och Language ENvironment Analysis (LENA)
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: LogopediSammanfattning : En stor del av den tidiga språkutvecklingen sker i samspel med vuxna, och kommunikationen mellan vårdnadshavare och deras små barn är därför särskilt betydelsefull. Vuxna anpassar ofta sitt sätt att tala till små barn genom att göra anpassningar i de språkliga parametrarna prosodi, segmentell fonologi, syntax, pragmatik och ordförråd. LÄS MER
2. "VET DU? JAG TYCKER FAKTISKT ATT DOM SKA LYSSNA PÅ OSS OCKSÅ!” : En kvalitativ studie om barn och vårdnadshavares berättelser om dokumentationsmaterial på förskolans väggar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskaper om hur barn och vårdnadshavare ser på dokumentationsmaterial som synliggörs på förskolans väggar. Frågeställningar som besvaras är: Vad berättar barn och vårdnadshavare om synligt dokumentationsmaterial på väggarna i relation till delaktighet och inflytande? Vad berättar barn och vårdnadshavare om synligt dokumentationsmaterial på förskolans väggar i förhållande till möjligheter och dilemman? Studien har genomförts med en kvalitativ metod där intervjuer med åtta barn och fem vårdnadshavare tillsammans bildar vår empiri. LÄS MER
3. Sinnesmarknadsföring : Ge liv åt ditt varumärke!
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Sammanfattning Sinnesmarknadsföring - Ge liv åt ditt varumärke! Frågeställning: Hur stärker företag sitt varumärkeskapital genom sinnesmarknadsföring? Syfte: Syftet med uppsatsen är att vi vill lyfta upp samt belysa det relativt nya begreppet sinnesmarknadsföring. Genom att studera hur olika företag i Sverige och Brasilien inom olika branscher arbetar med sinnena, med utgångspunkt i teorin, vill vi bidra med ökad kunskap inom ämnet och om hur sinnena praktiskt kan användas för att stärka varumärket. LÄS MER