Avancerad sökning
Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Är planering marknadsföring? : En studie om marknadsföring och stadsbyggnadsideal i Malmö
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Platsmarknadsföring är en strategi som fått allt större plats i kommuners arbete. Uppsatsen syftar till att undersöka platsmarknadsföring som planeringsstrategi och förstå vad platsmarknadsföring bidrar till. LÄS MER
2. Mätbarhet i planering : en studie av social konsekvensanalys och dess inverkan på planeringsprocessen
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Hållbarhetsaspekten och framför allt den sociala dimensionen har börjat uppmärksammas mer i planeringen. Analysverktyg och modeller såsom social konsekvensanalys (SKA) har under senare tid blivit vanligare för att hantera de sociala värdena i planarbetet. LÄS MER
Resultatsidor:
1