Sökning: "Sony Music"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Sony Music.
1. Prototyping Tool for Large Scale Interactive Experiences
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för designvetenskaperSammanfattning : In the age where entertainment is the driving force behind the functioning of large industries, companies like SONY have figured out a way to market their entertainment content including movies, music, and games using large-scale interactive marketing and promotional content. Building and testing such content before it is released on large and complex devices is a continuously challenging task and there have been efforts both in academia and industry made to ameliorate this content production workflow. LÄS MER
2. Makten över musiken : En kvalitativ analys av kvinnors ställning i musikbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Uppsatsen undersöker hur könsfördelningen i musikbranschen ser ut. En fallstudie av skivbolaget Sony Music Sweden görs och undersöker hur könsfördelningen i bolaget ser ut och om det finns några specifika avdelningar som sticker ut i den aspekten. LÄS MER
3. Hur rapporterar musikbranschen sitt hållbarhetsarbete i sin årsredovisning? : En undersökning av musikbranschens hållbarhetsrapporter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : #MeToo-rörelsen tog fart på allvar hösten 2017 då flera anklagelser om sexuella trakasserier från filmproducenten Harvey Weinstein uppdagades. #MeToo-rörelsen är ett uppror från kvinnor, icke-binära och transpersoner som tillsammans delat med sig av sina erfarenheter om sexuellt våld och trakasserier på arbetsplatser och i övriga samhället. LÄS MER
4. Passiv Digital Marknadskommunikation – Hur en artist kan höras utan att väsnas : En fallstudie om alternativ marknadskommunikation via sociala medier
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur artisten Jaqe har kunnat sprida sin musik och sitt varumärke via sociala medier utan att ha några konton på sociala medier registrerade i sitt namn, eller överhuvudtaget vara aktiv på nätet. Syftet med uppsatsen är att undersöka ett högst ovanligt marknadskommunikationsfenomen som tycks motsäga rådande normer inom musikbranschen, för att belysa huruvida man kan bedriva effektiv marknadskommunikation via sociala medier utan att överhuvudtaget vara aktiv online. LÄS MER
5. Att vinna musikmatchen: Hur skivbolag förblir framgångsrika i en strömmad värld
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Music streaming services are changing the music industry from the inside. After being struck by the piracy wave in the early 2000's, the industry was characterized by declining sales, layoffs, and a seemingly futile battle on what had become a culture of copyright infringement. LÄS MER