Sökning: "Sophia Andersen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sophia Andersen.

  1. 1. Hållbarhetskrav på underleverantörer belägna i riskområden En studie om hållbarhetskrav ur ett CSR-perspektiv applicerat på underleverantörer i riskområden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erica Ingner; Sophia Thorsell; [2021-06-30]
    Nyckelord :CSR; val av leverantör; underleverantör; hållbarhet; riskområde; CSR; supplier evaluation; subcontractor; sustainability; risk area;

    Sammanfattning : Bakgrund/problembeskrivning: Ett ökat intresse för hållbarhet från intressenter och kunder har lett till ökade hållbarhetskrav längs hela försörjningskedjan (Grimm, Hofstetter & Sarkis, 2018). Att granska och kontrollera underleverantören bedöms som ett komplext problem eftersom många företag inte själva har direkt kontakt med underleverantören (Andersen & Skjoett- Larsen, 2009). LÄS MER

  2. 2. Social Media within a B2B context : A qualitative study about how industrial corporations can use social media to maintain B2B relationships

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sophia Andersén; Annie Bengtsson; Sandra Gilén; [2014]
    Nyckelord :Social Media; B2B; Relationship Marketing; Integrated Marketing; Social Media Platforms; Warehouse Industry; Marketing B2B; Social Media within B2B;

    Sammanfattning : The last thirty years there has been a dramatic change in relationship marketing. The use of computers connected to the Internet at work places has increased over time and social media is widely used in marketing strategies. LÄS MER

  3. 3. Du er, som du ser ud - en undersøgelse af fremstillingen af mande- og kvindekroppen

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sophia Andersen; [2013]
    Nyckelord :selvets refleksive projekt; synoptikon; forbrugersamfund; H M; kvindekroppen; kropsfremstilling i medier; mandekroppen; fitnesskultur og plastikkirurgi; manskroppen; kvinnokroppen; kroppsuppfattning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Specialet undersøger, hvordan H&M fremstiller hhv. mande- og kvindekroppen i deres markedsføring, samt hvordan denne kropsfremstilling kan forklares ud fra samfundets tendenser. Metode: Kvalitativ undersøgelse i form af kritisk diskursanalyse. Materiale: Seks markedsføringsreklamer fra H&M, fra sommeren/efteråret 2012. LÄS MER