Sökning: "Sophie Björkqvist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sophie Björkqvist.

  1. 1. HIV-positiva patienters upplevelser av stigmatisering inomvårdenEn kvalitativ litteraturstudie.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Sophie Björkqvist; Mathilda Tivemark; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Den bortglömda krisen – en kritisk diskursanalys på nyhetsrapporteringen av Centralafrikanska republiken

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sophie Björkqvist; [2014]
    Nyckelord :Critical Discourse Analysis; discourse; ideology; power; Central African Republic; news value; Kritisk diskursanalys; diskurs; ideologi; makt; Centralafrikanska republiken; nyhetsvärde;

    Sammanfattning : Central African Republic has partly been portrayed in the media as a forgotten crisis, but also as something that is completely natural for how it is in Africa. The society has perceptions about Africa, which has been reproduced and reconstructed in the selected articles. LÄS MER

  3. 3. Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärkesbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sophie Björkqvist; Elina Schüler; [2013]
    Nyckelord :Politik; retorik; personligt varumärkesbyggande; presidentkandidat; kandidatfruar;

    Sammanfattning : Abstract TITEL Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärksbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012 FÖRFATTARE Sophie Björkqvist & Elina Schüler HANDLEDARE Ulf Petäjä EXAMINATOR Ronny Severinsson TYP AV RAPPORT C-uppsats ÄMNE Medie- och kommunikationsvetenskap SEKTION Sektionen för Hälsa och samhälle, Högskolan i Halmstad 2012 SYFTE Syftet med studien är att undersöka Michelle Obamas och Ann Romneys retoriska verktyg och argument som används i särskilda tal, som hjälper till att bygga presidentkandidaterna Barack Obama och Mitt Romneys varumärke under valkampanjen 2012. Studien ämnar också öka förståelsen kring att presidentkandidaterna ses som varumärken och inte politiker. LÄS MER