Sökning: "Sophie Tidén"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Sophie Tidén.
1. Model-Based Definition as a Method for Efficient Digital Product Definition : A Study of Feasibility and Implementation Requirements
Master-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Mechanical engineers have difficulties when attempting to convey three-dimensional product information in a two-dimensional style. Effective collaboration between various users requires capability to deliver standardized data in a digital format. LÄS MER
2. Hur lek kan användas som ett redskap i undervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Det akademiska kravet på eleverna i skolans yngre åldrar ökar, och tiden för lek minskar. Vi vill med denna kunskapsöversikt lyfta vikten av lek, framför allt i skolans yngre åldrar, och ta reda på hur lek kan användas och utformas i svenskundervisningen för att främja dessa elevers språkutveckling och lärande. LÄS MER
3. ANSTÄLLNINGSFÖRVÄNTNINGARS URSPRUNG : En kvalitativ studie om ursprung till förväntningar hos unga operativa chefer
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Medvetna källor till förväntningar från målgruppen visade sig vara tidigare chefer, organisation de tidigare arbetat i, föräldrar, kollegor, utbildning, vänner, underhållning och media och samhällsnormer. Det organisationen gör är betydande för att skapa förväntningar, hos gruppen unga oerfarna chefer. LÄS MER
4. ARBETSTERAPEUTERS ERFARENHETER AV SIN DELADE YRKESROLL SOM ARBETSTERAPEUT OCH REHABILITERINGSKOORDINATOR
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund Att inta en roll innebär att en person befäster en identitet som är specifikt för just den rollen. Vissa personer innehar ett arbete där de intar olika yrken, innebär det att dessa människor även intar delade eller flera roller genom sina yrkesroller. LÄS MER
5. Vem, vad, varför? : En läromedelsanalys om förekomsten av icke-västerländska skönlitterära författarskap och deras funktion i gymnasiets svenskämne
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att undersöka om och hur läromedel i svenska på gymnasiet ger möjligheter att bemöta läroplanens krav kring kulturell mångfald i samband med undervisning om och läsning av skönlitteratur. Metoderna som har använts är kvantitativ innehållsanalys och kvalitativ textanalys. LÄS MER