Sökning: "Soppela"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Soppela.
1. Utomhuspedagogik : En studie om förskollärarnas förhållning till och arbete med utomhuspedagogik
Magister-uppsats, Avdelningen för kultur-, religions- och utbildningsvetenskapSammanfattning : Abstract The purpose of this paper is to investigate teachers´attitudes to and work with outdoor education in preschool. The aim is also to identify the opportunities and barriers that exist to conduct outdoor education. LÄS MER
2. GEOMETRICAL QUALITY FAILURE
Master-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : The objective of this master thesis was to investigate if there is a relationship between geometrical quality failure cost and geometrical deviation from the designed target value. To achieve this objective this master thesis has defined what is referred to as geometrical quality failure and geometrical quality failure cost. LÄS MER
3. Att motivera sin projektgrupp : - En studie baserad på tekniska konsulter
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : I och med det ökade behovet av temporär kompetens och expertis i projektorganisationer har tekniska konsulter blivit en allt mer vanlig trend som många företag använder sig utav. Då anlitandet av en konsult är temporärt blir det naturligt att den vanligaste arbetsformen en konsult använder sig utav är projektformen. LÄS MER
4. Urval vid digitalisering av affischer på Kungl. biblioteket
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : This thesis presents a study aiming to identify the selection criteria for the digitization of posters at the National Library of Sweden (Kungl. biblioteket). The theory is that cultural heritage institutions are empowered to decide how our cultural heritage is presented as they select what items (or, as in this study, posters) will be digitized. LÄS MER
5. Varumärkesbyggnad : en studie av ABB i Storvik
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera styrkor och svagheter i byggandet av varumärket Asea Brown Boveri, ABB i Storvik. Det ska vidare påvisa om varumärket bör ompositioneras i kundernas sinne, och i så fall hur denna ompositionering skulle kunna åstadkommas. LÄS MER