Sökning: "Soroush Shidani"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Soroush Shidani.

  1. 1. Banklojalitet : En studie om hur tre banker arbetar för att skapa lojala och trogna kunder

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Andréas Lilja; Soroush Shidani; [2009]
    Nyckelord :lojalitet; banker; lojalitetsprogram; tillfredställelse;

    Sammanfattning : I dagens samhälle har konsumenter en betydligt större makt än tidigare, deras krav ochförväntningar har förändrats vilket gör det betydligt lönsammare för företagen att behålla sinanuvarande kunder än att skaffa nya. Massmarknadsföring fungerar inte längre eftersomföretagens produkter i stor utsträckning är homogena vilket innebär att företagen måste arbetaför att skapa lojala och trogna kunder. LÄS MER

  2. 2. One-to-one i verkligheten : en studie av hur väl ICA:s uppfattning av begreppet stämmer överens med teorin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Aleksandar Mitic; Magnus Lund; Soroush Shidani; [2007]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; one-to-one marketing; lojalitet; ICA;

    Sammanfattning : One-to-one marketing är en extrem variant av relationsmarknadsföring.Begreppet myntades i början av 1990-talet och ligger till grund för en ny synpå marknadsföring. Många företag har försökt att använda sig av teoriernakring begreppet, men få har hittills lyckats fullt ut. LÄS MER