Sökning: "Sortiment segmentering"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Sortiment segmentering.

  1. 1. Egna märkesvaror : ICAs olika emv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Mikaela Nilsson; Louise Sköldberg; [2013]
    Nyckelord :EMV; LMV; lojalitet; varumärke; konsument; kvalitet;

    Sammanfattning : På dagens livsmedelsmarknad blir innovation och utveckling allt mer aktuellt när kunderna ställer högre och högre krav på livsmedelsbutikerna. När kraven blir högre använder sig företagen av olika strategier, att nischa sig är ett alternativ för att uppfylla kundernas krav. LÄS MER

  2. 2. Affärsutvecklingsprojekt för XLNT

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :ELLINOR HALLMAN; DANIELLA FRISCHER; [2013]
    Nyckelord :Segmentering; positionering; differentiering; affärsutveckling och plus-size;

    Sammanfattning : Antalet kraftiga människor ökar i Sverige enligt Statistiska Centralbyrån. Behovet av kläder i större storlekar har därmed blivit mer utbrett. KappAhl har sedan 1997 haft en kollektion vid namn XLNT som vänder sig till detta marknadssegment. XLNT är idag ett relativt känt och inarbetat varumärke som har vuxit stadigt. LÄS MER

  3. 3. Vad efterfrågar målgruppen? : En fallstudie av modeföretaget Sisters

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Matilda Danielsson; Camilla Petersson; [2012]
    Nyckelord :Målgrupp; segmentering; identitet; image; marknadsföringsmixen;

    Sammanfattning : I dagens Sverige är marknadsläget i ständig förändring och på grund av den rådande lågkonjunkturen var år 2011 ett år präglat av minskad försäljning inom detaljhandeln. En verksamhet som drabbats hårt av den senaste lågkonjunkturen är RNB Retail and Brands och då främst deras koncept Sisters. LÄS MER

  4. 4. Segmenteringens inverkan på butikskommunikationen

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Evelina Axelsson; Therese Lundqvist; [2009]
    Nyckelord :butikskommunikation segmentering;

    Sammanfattning : Vi har reflekterat över hur enskilda butiker många gånger tycks ha en butikskommunikation som inte riktigt stämmer med exempelvis de kunder som handlar i butiken eller det sortiment som tillhandahålles. Vi trodde att butiker med en tydlig målgrupp har lättare att utarbeta en ändamålsenlig butikskommunikation som kan spegla butikens identitet. LÄS MER

  5. 5. Industriell Segmentering : en fallstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Johan Fernström; Patrik Fernström; [2008]
    Nyckelord :industriell segmentering; fallstudie; business-to-business; B2B;

    Sammanfattning : Segmentering har beskrivits som ett av de viktigaste koncepten på industriella marknader. Trots att det skett mycket forskning på området och att många teorier över god segmentering har framställts, finns det förvånansvärt lite forskning om hur själva implementeringen rent praktiskt bör gå till. LÄS MER