Sökning: "Sortimentsplanering"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Sortimentsplanering.
1. Storleksstrategier inom svenska modeföretag : och dess påverkan på kunders syn på storlekar och passform
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kläder i samma storlek från samma företag kan skilja sig radikalt mot varandra men det kan även skilja sig mellan olika företag. Som konsument kan du beställa samma storlek från två olika företag och motta produkter som skiljer sig stort i upplevd passform. LÄS MER
2. Att göra hållbara val åt kunden i livsmedelsbutiken - en konkurrenskraftig fördel?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: The food industry accounts for 26 percent of the total greenhouse gas emissions and contributes to major damage to our planet while still being a necessity. Companies today are expected to take greater responsibility for the impact of their activities and a well-executed CSR work can contribute to greater values for both the company and society. LÄS MER
3. A Review of Artificial Intelligence used in Assortment Planning : A Suggested Approach Applied in the Fast Fashion Industry
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The short life cycles and highly variable demand in the fast fashion market causes various challenges in a retailer’s supply chain management processes. The essential task at hand is to provide the right product, at the right time, and at the right place. LÄS MER
4. Sortimentsreducering för ökad lönsamhet : En fallstudie hos företaget Edsbyn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Sortiment är hos många företag väldigt stort vilket leder till att företag inte kan hantera sina produkter rätt. Problematiken är att kunderna får för mycket valmöjligheter när det erbjuds ett helt produktsortiment. LÄS MER
5. Den digitala teknologins integrering i trendsökningsprocessen : i fristående butiker.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I dagens samhälle har det blivit svårare för företagen att vara uppdaterade i de snabbt växlande trenderna. Därmed kunna möta kundernas behov här har den digitala teknologin fått en allt större inverkan. LÄS MER