Sökning: "Spårdjup"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade ordet Spårdjup.
11. Vägparametrar och deras inverkan på trafiksäkerheten : Fallstudie på länsväg 360 Lycksele - Vilhelmina
Master-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : The interaction between the driver, the car and the road is essential for the road safety. This case study focuses on the road condition and its effect regarding road safety issues. LÄS MER
12. Tire-soil interaction analysis of forest machines
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Cut-to-length logging is a mechanized method for delimbing trees and cutting them to length. It is a two-machine operation; taken care by a harvester and a forwarder. The forwarder can cause soil rutting, soil compaction and other detrimental after effects. LÄS MER
13. Forest Machine Track-Soil Interaction
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : I många västeuropeiska länder har metoden för skogsavverkning ändrats från användning av motorsåg till ett mekaniserat skogsavverkningssystem känt som kortvirkesmetoden. Denna metod är baserad på en tvåmaskinslösning – en skördare som fäller, grenar och sågar träden enlig fördefinierade längder, och en skotare som transporterar stockarna till en lastplats för vidare transport till en bearbetningsanläggning. LÄS MER
14. Däck-mark Interaktion hos skogsmaskiner
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : The most predominant method for forest harvesting in Sweden is the cut-to-length method based on two-machines, a harvester that fells trees and cut them in a predefined length, and a forwarder which transports logs to a landing area for further transport to a processing facility. New machine solutions have to be much gentler to the ground than today’s machines. LÄS MER
15. Analys av markens bärighet
Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Inom skogsbruket används skotare för att transportera timmer från skogen. Av miljöskäl är det viktigt att spåren i marken efter dessa fordon inte blir för djupa. Ytterligare en anledning till att spåren inte får bli för djupa är att skotaren då kan köra fast vilket får negativa ekonomiska konsekvenser. LÄS MER