Sökning: "Special classes in Elementary school"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Special classes in Elementary school.
1. Att undervisa individintegrerade grundsärskoleelever i grundskoleklass : Fem grundskollärares erfarenheter av att anpassa undervisningen i årskurserna 1-9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to contribute with knowledge of how five elementary school teachers in practice implement policy regarding individually integrated elementary special school students in their teaching. The questions are: How do the five teachers reason about the teacher’s role in working with individually integrated students? How do the teachers reason about adapting the teaching for individually integrated students? To find teaching strategies that are seen as beneficial for learning and to identify challenges in the context the research review focused on the topic of inclusion and integration for students with intellectual disabilities. LÄS MER
2. Barn i socioemotionella svårigheter : utmaningar för lärare och förväntningar på specialpedagogen
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Det är vanligt att lärare kommer i kontakt med och undervisar elever som befinner sig i socioemotionella svårigheter. Många lärare känner sig otillräckliga eftersom de finner arbetet med elever i socioemotionella svårigheter som utmanande. Det här har bidragit till att vissa lärare förhåller sig negativt till inkludering. LÄS MER
3. Vad händer med grundskoleelvens matematikkunskaper i övergången mellan år 3 och år 4? : En undersökning baserad på grundskollärares erfarenheter kring ämnet matematik i övergången mellan år 3 och år 4.
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Denna studie undersöker vad det är som gör att elever i grundskolan kan upplevas ha svårigheter med ämnet matematik i år 4, när de inte visade det i år 3. De lärare som tar emot eleven i en övergång ifrågasätter de lärare som undervisat eleven under tidigare år. LÄS MER
4. Olika sätt att lära-olika sätt att undervisa : En studie om undervisning av elever som har intellektuell funktionsnedsättning och Autism spectrum disorder
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studierSammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur några lärare kan arbeta med att utveckla undervisningen i grundsärskolan för att ge eleverna möjligheter att utvecklas i läsning. För att ta reda på det har jag genomfört en Learning study. Jag har sedan analyserat resultatet med hjälp av Variationsteori. LÄS MER
5. Struktur, tydlighet och upprepning : En studie om undervisning i idrott och hälsa för elever med autism
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med studien har varit att undersöka lärares undervisning av elever med autism i ämnet idrott och hälsa på grund- respektive resursskolor. Frågeställningarna var: Vad innehåller undervisningen i idrott och hälsa och hur beskriver lärarna elevernas lärande? Hur förhåller sig lärarna till kursplanen i idrott och hälsa? Vilka individuella anpassningar sker och vilka motiv till olika anpassningar uppger lärare? Metod: En kvalitativ metod har använts som undersökningsmetod: halvstrukturerade intervjuer. LÄS MER