Sökning: "Speech Based Interaction"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden Speech Based Interaction.
1. Intelligible dialogue manager for social robots : An AI dialogue robot solution based on Rasa open-source framework and Pepper robot
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : In the process of Human-Robot Interaction, improving the intelligibility of robots is crucial. Intelligibility refers to the degree to which humans can understand robot behavior and decision-making. When humans interact with low-intelligibility robots, it can lead to a series of problems, such as misunderstanding and trust issues. LÄS MER
2. Icke-verbal kommunikation i flerspråkiga utbildningsverksamheter för yngre barn : Ur en specialpedagogs och en logopeds synvinkel
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Icke-verbal kommunikation är ett viktigt komplement till det verbala språket, inte främst i utbildningsverksamheter med yngre barn. Syftet med studien är att undersöka en logopeds och en specialpedagogs syn på hur och om icke-verbal kommunikation används medvetet som ett pedagogiskt verktyg i flerspråkiga verksamheter för yngre barn och varför det används. LÄS MER
3. Taligenkänningseffekt på Klinisk Dokumentationskvalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Health care providers report several stressors related to the use of electronic healthrecord (EHR) systems to complete clinical documentation. These stressors include frustrations resulting from time-consuming and cumbersome interaction with the EHR. Speech recognition(SR) has been suggested as a way to help reduce this stress. LÄS MER
4. Elevers självskattning av interaktion och kommunikation i klassrummet och den språkliga förmågans påverkan på svaren
Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologiSammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att undersöka om elevers resultat på delar av ett språkligt test (CELF-4) korrelerar med deras skattning av interaktion och kommunikation i klassrummet (ASIK Express). Vidare undersöktes hur elever skattar påståenden ur ASIK Express som specifikt berör interaktion och kommunikation. LÄS MER
5. Musik som pedagogiskt verktyg i grundsärskolan : Sex lärares berättelser kring användandet av musik som pedagogiskt verktyg i grundsärskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : AbstractThe purpose of this study is to shed light on some teachers' image of, and thoughts about, different ways of using music as a pedagogical tool in primary special education, as well as the opportunities and challenges such a way of working entails. Based on the purpose, the following questions have been formulated: What different ways of working with music as a pedagogical tool in the elementary special school come out through the teachers' statements? What possibilities emerge in the teachers' statements when it comes to using music as a pedagogical tool in teaching? What challenges emerge in the teachers' statements when it comes to using music as a pedagogical tool in teaching? The study has a qualitative approach. LÄS MER