Sökning: "Speech proficiency"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Speech proficiency.

  1. 1. Bilingual language development and ASD : A case-study

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sofie Lindblad; [2024]
    Nyckelord :autism; bilingualism; language development; language preference;

    Sammanfattning : Research into bilingual language development in autistic children is a new field and the number of studies published to date are very scarce. Around the world exceptional cases are being reported to support the theory that bilingual language development in autistic children is different to that of typically developing children leaving an obvious gap in knowledge. LÄS MER

  2. 2. Proficient speakers : A literature review on what it means to be orally proficient as a speaker of English

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Kim Fahlström; [2023]
    Nyckelord :Fluency; speech; oral proficiency; assessment;

    Sammanfattning : An increasing amount of people use the English language, even those with other first languages. Therefore, there is an interest in investigating various aspects of the English language. The present study aims to investigate what it means to be orally proficient as a speaker of English. LÄS MER

  3. 3. Do we even care about politeness anymore? : A mixed-methods study of societal perceptions on pragmatic competence in English

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Nellie Lindqvist; [2022]
    Nyckelord :Cross-cultural pragmatics; ELF; speech-act theory; politeness theory; sociopragmatic competence; sociolinguistics;

    Sammanfattning : Politeness is viewed as an admirable trait by most people, yet what it means to be polite is arguably a controversial issue when it comes to using English, as people of different ages, education levels, and proficiency levels use English daily, and may have different views on politeness. These observations raise questions about whether there are certain universal pragmatic rules, or if pragmatic rules are primarily language- and/or culture-specific. LÄS MER

  4. 4. A qualitative study about speech anxiety and its challenges from a student perspective

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Elin Zetterkvist; [2022]
    Nyckelord :Speech anxiety; willingness to communicate; English as a second language; upper secondary school; Sweden; qualitative study;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate, firstly, some Swedish upper secondary school students’ attitudes towards speaking in the English as a second language (ESL) classroom and, secondly, how these students suggest that speech anxiety should be dealt with. The participating students were both male and female and attended different school years and English courses. LÄS MER

  5. 5. ”Många elever tycker det är väldigt jobbigt även om de inte är talrädda” En intervjustudie om lärares perspektiv på gymnasieelevers talrädsla samt på muntlig framställning i förhållande till demokratiuppdraget

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Svenska; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Elin Jaconelli; [2022]
    Nyckelord :språk; demokrati; muntlig framställning; talrädsla; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Ur ett demokratiskt perspektiv är muntlig framställning viktigt eftersom förmågan att göra sin röst hörd är såväl en rättighet som en skyldighet i ett demokratiskt samhälle. Dessutom är muntlig framställning ett krav för att elever i gymnasiet ska bli godkända i svenska. LÄS MER