Sökning: "Speech proficiency"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Speech proficiency.
1. Bilingual language development and ASD : A case-study
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Research into bilingual language development in autistic children is a new field and the number of studies published to date are very scarce. Around the world exceptional cases are being reported to support the theory that bilingual language development in autistic children is different to that of typically developing children leaving an obvious gap in knowledge. LÄS MER
2. Proficient speakers : A literature review on what it means to be orally proficient as a speaker of English
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : An increasing amount of people use the English language, even those with other first languages. Therefore, there is an interest in investigating various aspects of the English language. The present study aims to investigate what it means to be orally proficient as a speaker of English. LÄS MER
3. Do we even care about politeness anymore? : A mixed-methods study of societal perceptions on pragmatic competence in English
Master-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : Politeness is viewed as an admirable trait by most people, yet what it means to be polite is arguably a controversial issue when it comes to using English, as people of different ages, education levels, and proficiency levels use English daily, and may have different views on politeness. These observations raise questions about whether there are certain universal pragmatic rules, or if pragmatic rules are primarily language- and/or culture-specific. LÄS MER
4. A qualitative study about speech anxiety and its challenges from a student perspective
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study was to investigate, firstly, some Swedish upper secondary school students’ attitudes towards speaking in the English as a second language (ESL) classroom and, secondly, how these students suggest that speech anxiety should be dealt with. The participating students were both male and female and attended different school years and English courses. LÄS MER
5. ”Många elever tycker det är väldigt jobbigt även om de inte är talrädda” En intervjustudie om lärares perspektiv på gymnasieelevers talrädsla samt på muntlig framställning i förhållande till demokratiuppdraget
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Svenska; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättningSammanfattning : Ur ett demokratiskt perspektiv är muntlig framställning viktigt eftersom förmågan att göra sin röst hörd är såväl en rättighet som en skyldighet i ett demokratiskt samhälle. Dessutom är muntlig framställning ett krav för att elever i gymnasiet ska bli godkända i svenska. LÄS MER