Sökning: "Spel Björklund"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Spel Björklund.

  1. 1. Software Reuse in Game Development : Creating Building Blocks for Prototyping

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Rickard Björklund; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : As games and the technologies used by them have become more advanced, the cost of producing games have increased. Today, the latest AAA titles are the results of hundreds or as many as thousands of people working full-time for years, and even developing a prototype requires a large investment. LÄS MER

  2. 2. Finansiell innovation på betaltjänstmarknaden : En studie av hur tredjepartsleverantörers innovationsförmåga kan främjas genom inrättandet av det andra betaltjänstdirektivet samt andra regleringsrelaterade åtgärder

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt

    Författare :Jessica Björklund; [2018]
    Nyckelord :Account information service provider; Payment initiation service provider; regulatory sandbox; innovation hub; project innovate; payment services; Betaltjänster; PSD2; betaltjänstdirektivet; fintech; AISP; PISP; innovation; regulatorisk sandlåda; innovationscenter; innovationshubb;

    Sammanfattning : Sedan den finanskris som uppstod år 2008 har ökade krav ställts beträffande säkerhet ochstabilitet inom den finansiella sektorn. Av den orsaken har etablerade aktörer, vilka omfattas avde alltmer extensiva regelverken, påförts ytterligare krav avseende exempelvis tillsyn ochlikviditet. LÄS MER

  3. 3. Kompakthet av procedurellt genererade grottsystem : En jämförelse av procedurellt genererade grottsystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oscar Björklund; [2016]
    Nyckelord :Procedurell; Bangenerering; Grottsystem; Algoritm; PCG;

    Sammanfattning : För att minska mängden arbete för att skapa spel så används Procedural Content Generation (PCG) för att kunna skapa nytt och varierat innehåll för spel. Denna studie fokuserar på att undersöka algoritmerna Binary Space Partitioning, Shortest Path och Cellular Automata för att skapa banor till spel med en grottstruktur. LÄS MER

  4. 4. iPaden - ett pedagogiskt verktyg i förskolan : En kvalitativ intervjustudie över några förskollärares uppfattningar om iPads som en del av förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Amanda Björklund; Josephine Stendlert; [2016]
    Nyckelord :Förskola; iPad; digitala verktyg; förskollärare; IKT; pedagogiskt verktyg;

    Sammanfattning : Användningen av digitala verktyg har blivit en allt större del av dagens barndom och en stor del av de som är barn idag kan redan som väldigt små hantera surfplattor och smartphones. Dessa digitala redskap har även fått en allt större plats i förskolans verksamhet. LÄS MER

  5. 5. Miljö som berättar : En karaktärs berättelse genom Environmental Storytelling

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Johanna Björklund; Kyle Thorburn; [2015]
    Nyckelord :environmental storytelling; narrativ; spel; karaktärer; design; spelmiljöer;

    Sammanfattning : This study aims to explore and gain new insight into how one could tell a game-character's story through Environmental Storytelling. By doing this we hope to make game characters feel more real and alive, while at the same time furthering the game’s narrative. LÄS MER