Sökning: "Spel Englund"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Spel Englund.

  1. 1. Där spelbarhet möter mörk design : Måste befintlig spelbarhetsheuristik revideras?

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jesper Holm Englund; Platon Woxler; [2019]
    Nyckelord :dark design; dark patterns; UX; användbarhet;

    Sammanfattning : Att göra en användarupplevelse smidig och smärtfri är något som ofta eftersträvas när tillverkare av mjukvara jobbar med design och en produkt som uppnår detta sägs ha en hög användbarhet. Inom spel används på ett liknande sätt begreppet spelbarhet istället, som ett mått på ett spels kvalitet. LÄS MER

  2. 2. Att bryta mönster. En kvalitativ studie av hur kvinnor porträttseras i tv-spel.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Alexander Englund; [2015-12-08]
    Nyckelord :Genus; tv-spel; femininitet; stereotyper.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Du redogör med ett par meningar för kunskapsläget för det ämne du har valt att skriva uppsats om. Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur kvinnliga karaktärer porträtteras i 2013 års bäst säljande speltitlar. För att svara på syftet har jag valt att ställa frågorna 1. LÄS MER

  3. 3. Lärande och flow : Den optimala lärandeupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Mikael Englund; [2012]
    Nyckelord :Aktivt lärande; tutorials; flow; speldesign;

    Sammanfattning : Detta arbete har utförts för att undersöka frågeställningen ”Hur bör ett dataspels tutorial designas för att spelaren ska lära sig samtidigt som den främjar uppkomsten av flow?”. För att besvara detta har teorier inom pedagogik, lärande av spel, användbarhet och flow samt mer generella teorier kring spel studerats för att skapa en teoribildning inom området. LÄS MER

  4. 4. Våldsamma spel - våldsamma tankar?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Lärarutbildning

    Författare :Julia Englund; Christine Jansson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka hur barn i skolår 3-5 som uppger sig spela våldsamma datorspel, respektive barn som uppger att de inte spelar våldsamma datorspel, resonerar kring våld. Den forskning som finns inom området visar på motstridiga resultat; en del studier visar att våldsamma datorspel påverkar spelaren, på ett sådant sätt att spelaren blir mer våldsbenägen, eller ser på världen på ett mer aggressivt sätt. LÄS MER