Sökning: "Spel Fält"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Spel Fält.

  1. 1. Behavioural comparison of test and field executions of video games

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Chloé Marie Porion; [2023]
    Nyckelord :Software Testing; Field Monitoring; Test Monitoring; Video Games; Video Game Modding; Mjukvarutestning; Fältövervakning; Testövervakning; Videospel; Videospel Modding;

    Sammanfattning : Software developers write tests to ensure that their application behaves as intended. However, the behaviour of an application in production may deviate from the behaviours that are tested. This difference between test and field executions is rarely assessed in practice. LÄS MER

  2. 2. Akademiskt grundade karaktärer : En metaanalys kring forskning om karaktärsdesign inom spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Clara Karlsson; Karolina Öhman; [2023]
    Nyckelord :Karaktärsdesign; Arketyper; Karaktärsroll; Sexualisering; Spelindustrin; Personlighetsuppfattning;

    Sammanfattning : I denna studie sammanställs och analyseras etablerad forskning kring karaktärsdesign och relaterade fält med fokus på forskningens syfte, metod och innehåll. Forskningen har avgränsats till de senaste femton åren (2009–2023) och på grund av studiens omfattning är den mer ämnad att ge en utgångspunkt för vidare undersökningar inom området, snarare än att säga sig vara en komplett översikt. LÄS MER

  3. 3. Upplevelserikt och interaktivt lärande om odling : VR-spel med förmågan att undervisa praktisk skötsel av grödor och blommor

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Erik Kesten; Sen Chaipetch; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Cultivation; Learning; Virtuell verklighet VR ; Serious games; Game-based learning; Gamification; Odling; Lärande;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete kommer vi att utforska och diskutera Virtual Reality (VR) som ett verktyg för lärande. Undersökningen prövar sig mot kontinuerliga speltester såväl som enkäter vars frågor om spelar- och läroupplevelse tar inspiration från Player Experience Inventory (PXI). LÄS MER

  4. 4. Heuristisk Utvärdering av Virtual Reality-Spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Wilmer Tjärnberg; [2019]
    Nyckelord :Heuristisk utvärdering; Heuristiker; TV-spel; Utvärderingsmetoder; Virtual Reality; Immersive Virtual Reality; User Experience Design;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur User Experience Design-utvärderingsmetoden heuristisk utvärdering kunde anpassas till utvärderingen av TV-spel inom kontexten av immersive Virtual Reality. Rapporten börjar med att redogöra för TV-spel, Virtual Reality och User Experience som fält, med särskild fokus på utvärderingsmetoder. LÄS MER

  5. 5. Designing for smartphone AR games

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Veronika Mossum; [2018]
    Nyckelord :HCI; Interaction design; Augmented reality; design; Content analysis; UX; AR;

    Sammanfattning : Efter en tillfällig intresseminskning åren efter 2012, har AR nu nått en stadig takt av ökat intresse. Med smartphones som en ny plattform för AR applikationer, förflyttas forskningen till ett bredare fält och når en större användargrupp. LÄS MER