Sökning: "Spel Psykologi"
Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Spel Psykologi.
1. EFFECT OF HEAD-UP DISPLAY DESIGN ON GAME IMMERSION
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Game immersion is an important aspect of gaming and is a term used by players and critics alike. It is one of the aspects that keeps a player “hooked” and is often seen as critical for a good game session. A Heads-up Display (HUD) is a common element of most games. LÄS MER
2. Influences of simulated XAI explanations on players of economic games : A pilot study
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This pilot study has the twofold purpose of analyzing the effect of XAI explanations on the mental models of economic games participants, and testing the feasibility of the methodology devised for it. To achieve this, we compared the contribution behavior and mental models of 30 participants playing a public good game. LÄS MER
3. Designing a game exploring how other’s choices influence our own decisions : An interactive game adapted for in-flight entertainment systems
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Interactions with others can influence our decision-making, often without us being aware of it. There is a link between influence and decision-making, while, the extent to which other people's decisions influence our own is a multi-faceted and complex question considering our unique personalities and ways of thinking in different areas. LÄS MER
4. CORRECTIVE FEEDBACK I QUIZSPEL: HUR VARAKTIGHETEN PÅVERKAR LÄRANDE
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Användningen av quiz i spel för undervisning är effektivt för lärande. Det har även visats att corrective feedback bar en betydande inverkan på hur effektivt ett quiz är för lärande. Tidigare studier har undersökt timingen för corrective feedback (omedelbar eller fördröjd) men det saknas forskning om feedbackens varaktighet. LÄS MER
5. Hur uppstår kuslighet i liminala ytor bland spel som inte faller under genre skräck?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Hur uppstår kuslighet i liminala ytor bland spel som inte faller under genren skräck? Detta är frågan som kommer försöka besvaras i form av analyser med studier om diverse variabler som ljus, uppsikt, yta, kontext, m.m. LÄS MER