Sökning: "Spel Psykologi"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden Spel Psykologi.

  1. 1. EFFECT OF HEAD-UP DISPLAY DESIGN ON GAME IMMERSION

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elias Bergman; Tobias Hermansson; [2023]
    Nyckelord :immersion; game immersion; head-up display; eye-tracking; cognitive science;

    Sammanfattning : Game immersion is an important aspect of gaming and is a term used by players and critics alike. It is one of the aspects that keeps a player “hooked” and is often seen as critical for a good game session. A Heads-up Display (HUD) is a common element of most games. LÄS MER

  2. 2. Influences of simulated XAI explanations on players of economic games : A pilot study

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Hannibal Tomasson Izquierdo; [2023]
    Nyckelord :Explainable Artificial Intelligence; Decision Support Systems; Public Good Games; Mental Models; Behavioural Economics; Decision Making;

    Sammanfattning : This pilot study has the twofold purpose of analyzing the effect of XAI explanations on the mental models of economic games participants, and testing the feasibility of the methodology devised for it. To achieve this, we compared the contribution behavior and mental models of 30 participants playing a public good game. LÄS MER

  3. 3. Designing a game exploring how other’s choices influence our own decisions : An interactive game adapted for in-flight entertainment systems

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Parvar Reza; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Interactions with others can influence our decision-making, often without us being aware of it. There is a link between influence and decision-making, while, the extent to which other people's decisions influence our own is a multi-faceted and complex question considering our unique personalities and ways of thinking in different areas. LÄS MER

  4. 4. CORRECTIVE FEEDBACK I QUIZSPEL: HUR VARAKTIGHETEN PÅVERKAR LÄRANDE

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elin Nilsson; Henrik Hagström; [2023]
    Nyckelord :corrective feedback; corrective feedback;

    Sammanfattning : Användningen av quiz i spel för undervisning är effektivt för lärande. Det har även visats att corrective feedback bar en betydande inverkan på hur effektivt ett quiz är för lärande. Tidigare studier har undersökt timingen för corrective feedback (omedelbar eller fördröjd) men det saknas forskning om feedbackens varaktighet. LÄS MER

  5. 5. Hur uppstår kuslighet i liminala ytor bland spel som inte faller under genre skräck?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gustav Johansson; Jens Söderlund; Joel Blom; [2023]
    Nyckelord :Kuslighet; Limnalitet; Liminal Spaces; Spel;

    Sammanfattning : Hur uppstår kuslighet i liminala ytor bland spel som inte faller under genren skräck? Detta är frågan som kommer försöka besvaras i form av analyser med studier om diverse variabler som ljus, uppsikt, yta, kontext, m.m. LÄS MER