Sökning: "Spel Selling"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Spel Selling.

  1. 1. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER

  2. 2. En balanserad MMO-ekonomi

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Andreas Lönnermark; Axel Sigl; [2021]
    Nyckelord :MMO; Game economy; inflation; A balanced MMO-economy;

    Sammanfattning : Ett MMO (Massively Multiplayer Online) är ett spel som spelas av många spelare samtidigt. Dessa spel består av virtuella världar som spelaren kan utforska. Många av dessa världar har en egen ekonomi med egna virtuella varor, tjänster och valutor. I denna uppsats presenteras analysen av ett par sådana ekonomier. LÄS MER

  3. 3. Application of game theory in Swedish raw material market : Investigating the pulpwood market

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Rami Al Halabi; [2020]
    Nyckelord :Game theory; Herfindahl-Hirschman index HHI ; duopsony; multiple regression; pulpwood; mixed strategy; Nash equilibrium; Spelteori; Herfindahl-Hirschman index HHI ; duopsony; multipel regression; massaved; mixad strategi; Nash jämvikt;

    Sammanfattning : Studien går ut på att analysera marknadsstrukturen för två industriföretag(Holmen och SCA) under antagandet att båda konkurrerar mot varandragenom att köpa rå material samt genom att sälja förädlade produkter.Produktmarknaden som undersöks är pappersmarknaden och antas varakoncentrerad. LÄS MER

  4. 4. Does the devil wear Prada? A content analysis of costume design in video games as a tool for conveying narrative and functionality : A study concerning costume design and its current use in games

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Clara Swahn; Niki Eriksson; [2020]
    Nyckelord :costume design; video games; design trends; functionality; believability; narrative; Kostymdesign; datorspel; designtrender; funktionalitet; trovärdighet; narrativ;

    Sammanfattning : This study examines how costume design is used as a narrative and functional part of video game character design. The purpose being how costume design is currently utilized, what common design trends can be found and in which instances costume design goes against the functionality and believability of the character. LÄS MER

  5. 5. "Ta hand om dig!" : En komparativ innehållsanalys av Svenska spels och Systembolagets marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Anton Lindh; Sixten Rosén; [2019]
    Nyckelord :Systembolaget; Svenska spel; semiotik; Social marknadsföring; alkohol; Spel om pengar.;

    Sammanfattning : This thesis aims to discuss the difference in marketing in video advertisements between the two Swedish state own companies Svenska Spel and Systembolaget. The reason for this is their recemblance in that they are both selling products that the same Swedish state is classifying as addicitve, alcohol and gambling. LÄS MER