Sökning: "Spel Sjödahl"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Spel Sjödahl.

  1. 1. Lärares användning av digitala spel i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Anna Sjödahl; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Svenska skolan digitaliseras allt mer och det medför ett behov av ytterligare forskning kring området. En aspekt som hittills fått ett litet utrymme är lärares roll i sammanhanget. Den här fallstudien vilar därför på tre intervjuade lärares berättelser om hur de använder digitala spel i matematikundervisningen. LÄS MER

  2. 2. Spela för kunskap : Digitala spels effekter i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Anna Sjödahl; [2015]
    Nyckelord :Digital games; mathematics; effects; a socio cultural perspective; Digitala spel; matematik; effekter; ett sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Den här forskningsöversikten innehåller två delar; en sammanfattning av vad som kan sägas om effekterna på elevers lärande och attityder gentemot matematik när digitala spel används i undervisningen; och en analys av vilken potential digitala spel har i ett sociokulturellt klassrum. Resultaten visar att det inte finns någon absolut konsensus bland forskarna men en trend visar på att digitala spel kan ha en positiv effekt på både elevers lärande och attityder gentemot matematik. LÄS MER

  3. 3. Evertiles : All you need is tiles!

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Dan Sjödahl; Liselotte Heimdahl; Olle Lundahl; Tobias Oldegren; [2008]
    Nyckelord :Spel; Flash; Flash-spel; Webspel; Evertiles; BTH; Blekinge Tekniska Högskola; Digitala Spel; Game; Flash; Flash-game; Webgame; Evertiles; BTH; Blekinge Institute of Technology; Digital Games;

    Sammanfattning : Evertiles är ett spel producerat av Olle Lundahl, Liselotte Heimdahl, Tobias Oldegren och Dan Sjödahl. Vårt mål med spelet var att vi ville göra ett onlinespel centrerat kring att spelaren skulle samla på saker och att spelare skulle mäta sina prestationer mot varandra för att se vem som är bäst. LÄS MER