Sökning: "Spel Stark"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden Spel Stark.

  1. 1. DYNAMISK MUSIKVISUALISERING : Hur kan döva och hörselskadade upptäcka dynamik i spelmusik genom musikvisualisering?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oscar Jörgensen; [2023]
    Nyckelord :musikvisualisering; inkludering; dynamisk musik; musikalisk stillhet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur dynamisk musik i spel kan visualiseras för att eventuellt döva eller hörselskadade personer ska kunna förstå vad som sker i ljudbilden. En undersökning genomfördes där fem deltagare fick se en ljudlös video bestående av spelsekvenser och musikvisualisering. LÄS MER

  2. 2. Gamification- vad spelindustrin gör för omvärlden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Ludvig Worge; [2023]
    Nyckelord :TikTok; Gamification; Octalysis; Drickraft.; TikTok; Gamification; Octalysis; Drickraft.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur TikTok arbetar med gamification isin design av sin mobila applikation. TikTok har haft en stor tillväxt under desenaste åtta åren och har toppat nedladdningslistorna globalt. LÄS MER

  3. 3. Spelhistoriens arvingar : En arkivstudie av svenska spelares attityder till digitalt spelbevarande

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :András Szilagyi; [2023]
    Nyckelord :ALM; archive; archival science; archival paradigm; digital games; gamers; actornetwork theory; attitudes; phenomenology; quantitative; survey; sociocultural; game preservation; textual analysis; ABM; arkiv; arkivvetenskap; arkivparadigm; digitala spel; spelare; actor-network; theory; attityder; fenomenologi; kvantitativ; enkät; sociokulturell; spelbevarande; textanalys; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : This thesis aims to elicit different attitudes toward digital game preservation among Swedish digital game players. The questions in focus can be divided into two groups: the attitudes toward preservation of the games themselves, and the attitudes toward safeguarding the sociocultural aspects that stem from player interaction with digital games. LÄS MER

  4. 4. APPLYING GAMIFICATION ELEMENTS TO AN ONLINE CASINO PLATFORM

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Pavlos Karageorgiadis; [2022]
    Nyckelord :Gamification; iGaming; online casino; Social Network; Octalysis Framework; Gamification; iGaming; online kasinon; Sociala Nätverk; Octalysis Framework;

    Sammanfattning : Gamification is one of the most effective ways of creating and keeping high engagement among people. It is a deep exploration into what makes a game fun and how to apply those fun and engaging elements in real-life productive activities. LÄS MER

  5. 5. Mass Effect: A utopia free from queer people?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Jasper Falk; Theo Flejmer; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A small set of qualitative interviews were held to explore the thoughts and choices of queer players of the Mass Effect trilogy. The participants‘ discussions and answers were transcribed and analyzed with the support of texts about compulsory heteronormativity, queer theory, Huizinga’s magic circle, as well as the charmed circle. LÄS MER