Sökning: "Spelansvar"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Spelansvar.

  1. 1. Hämta din välkomstbonus. Men kom ihåg att spela ansvarsfullt. : En deltagande studie om hur spelbolag arbetar med sitt spelansvar mot konsumenter

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gustav Andersson; Wilhelm Westergren; [2020]
    Nyckelord :Gambling companies; decoupling; responsible gambling; gambling law; Svenska Spel; ATG; Unibet; Spelbolag; löskoppling; spelansvar; spellag; Svenska Spel; ATG; Unibet;

    Sammanfattning : 2019 reviderades Sveriges spellag, vilket betydde att nya spelbolag kunde söka licens för att verka på den svenska spelmarknaden. Revideringen tillkom i hopp om att de spelbolag som tidigare riktat sig mot svenska konsumenter istället skulle söka licens för att verka på den svenska spelmarknaden. LÄS MER

  2. 2. På vilka sätt kan legitimitet uppnås inom en kontroversiell bransch? : CSR inom tre bettingbolag verksamma i Sverige.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Katarina Peric; Erik Arnholm; [2020]
    Nyckelord :legitimacy; social responsibility; gambling company; CSR; sustainability; legitimitet; socialt ansvar; spelbolag; CSR; hållbarhet;

    Sammanfattning : Den här studien har som syfte att ge en bild av och undersöka hur legitimitet kan uppnås i en kontroversiell bransch. Tre välkända svenska spelbolag gås systematiskt igenom och granskas för att utröna om de tar, och i så fall hur, socialt ansvar. LÄS MER

  3. 3. Spelbranschens nya verklighet. : En kvalitativ studie om spelbolags förmåga att differentiera sig på en generisk marknad.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carl Asp; Martin Inaeus; Felix Norman; [2019]
    Nyckelord :Relationer; Varumärken; Värdeskapande; Spelbolag; Bonusar; Konkurrens; Segmentering; Sponsring; marknadskanaler och Differentiering.;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Studiens syfte är att klargöra vad som karaktäriserar spelbolagens förmedling av varumärken och relationsbyggande efter omregleringen. Utifrån syftet har vi formulerat fyra stycken forskningsfrågor som lyder; • Hur arbetar spelbolagen med sitt relationsbyggande gentemot kunder? • I vilken utsträckning spelar varumärket en roll, hur utmärker sig deras positionering? • Hur har bolagens möjligheter till att skapa differentierat värde förändrats? • Vad kännetecknar spelbolagens val av marknadskanaler? Metod: Forskningsmetoden vi har applicerat är en kvalitativ metod. LÄS MER

  4. 4. Corporate Social Responsibility (CSR) i kontroversiella industrier : En kvalitativ studie om Svenska Spels CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Erika Borg; Linn Källström; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Corporate Social Performance; Svenska Spel; Spelansvar; Spelproblem; Samhällsansvar; Kontroversiella industrier; Casino Cosmopol; ICA Kvantum;

    Sammanfattning : Problem: There is no clear definition of the concept of CSR and a lot of research suggests that it is up to the company to define what CSR means to them. Many advocates believe that CSR can be seen as a tool for global governance and as a method of contributing to sustainable development. LÄS MER

  5. 5. Förebyggande arbete på internet : Jämförande studie mellan Svenska Spel och Betsson

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Robin Wennström; Erik Landqvist; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor blir allt mer relevanta, och spelmarknaden är högst aktuell i dagsläget. Denna rapport berör området spelansvar och vilket socialt ansvar spelbolag tar. Sverige idag har en reglerad spelmarknad, men genom spel på internet finns det möjlighet att spela på flera olika aktörer. LÄS MER