Sökning: "Spelartyper"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet Spelartyper.

  1. 1. Hjärngympa i spel, inte för alla? : Studie över kompetensbehovets relevans för olika spelartyper i kognitiva utmaningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Oskar Bladh; [2022]
    Nyckelord :Self-determination theory; kognitiv utmaning; pusselspel; svårighetsgrad; spelartyper;

    Sammanfattning : Det är osäkert hur svårighetsgraden i spel påverkar spelares nöje. En del studier menar att ett svårt spel leder till högre nöje, medan andra menar på det motsatta. LÄS MER

  2. 2. Hur kan gamification tillämpas för att öka engagemanget på ett IT-konsultbolag?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Klara Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Gamification; Engagemang; Spelarcentrerad design;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur gamification kan tillämpas på ett konsultbolag för att öka engagemang hos medarbetarna. Metoder från spelarcentrerad design och konceptutveckling användes för att undersöka om det fanns engagemang på IT-konsultbolaget som studien utfördes hos och vilken eller vilka drivkrafter för motivation som bör användas vid gamifieringen. LÄS MER

  3. 3. Belönade annonsers påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andrei Pirogov Huertas; Viktor Sten; [2021]
    Nyckelord :reklam i spel; belönade annonser; mobilspel; hyper-casual; spelupplevelse;

    Sammanfattning : Belönade annonser är den mest populära annonstypen i mobilspel men har trots detta inte mycket tidigare forskning bakom sig. Denna undersöknings mål är därför att skapa en förståelse kring hur olika utvalda implementationer av belönade annonser kan påverka spelupplevelsen. LÄS MER

  4. 4. Belönade annonsers påverkan på spelupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andrei Pirogov Huertas; Viktor Sten; [2021]
    Nyckelord :Reklam i spel; belönade annonser; mobilspel; hyper-casual; spelupplevelse;

    Sammanfattning : Belönade annonser är den mest populära annonstypen i mobilspel men har trots detta inte mycket tidigare forskning bakom sig. Denna undersöknings mål är därför att skapa en förståelse kring hur olika utvalda implementationer av belönade annonser kan påverka spelupplevelsen. LÄS MER

  5. 5. Tabletop Role-playing Games (TRPG) and Group Coherence

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Martin Danielsson; [2021]
    Nyckelord :tabletop role-playing game; pen-and-paper role-playing game; group coherence; game enjoyment; satisfaction; bordsrollspel; penna- och papper-rollspel; gruppkoherens; spelglädje; nöjdhet;

    Sammanfattning : Tabletop role-playing games (TRPGs), also known as Pen-and-Paper role-playing games(PnP-RPGs), are games that can be described as a mix between board games and improvisationaltheatre. Each player takes on the role of a single character, while the game’s leader(GM or DM) is in charge of both simulating the game world, acting out all remainingcharacters and facilitating the game rules. LÄS MER