Sökning: "Spelbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Spelbeteende.

  1. 1. Repetitiv ljuddesign och dess inverkan på spelare : En undersökning av hur en repetitiv ljuddesign påverkar spelupplevelsen gentemot en varierande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Christoffer Stockselius; [2018]
    Nyckelord :Repetitiv ljuddesign; Immersion; Auditory neuroscience;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte var att undersöka repetitiv ljuddesign, vilken inverkan det har på spelare och deras spelupplevelse. I undersökningen undersöks dessutom om repetitiv ljuddesign förändrar deltagarnas spelbeteende och om det är några specifika typer utav ljud som upplevs mer repetitiva än andra. LÄS MER

  2. 2. Drivkrafter och motivationsfaktorer för utforskande i spel.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Viktor Lundblad Åfors; [2018]
    Nyckelord :spel; utforskande; spelbeteende; spelartyper; mål;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is about exploration in games and what types of players it is who prefer to explore. The methods used within this thesis has the intention of trying to examine what it is that draws players to explore and also to see if there are any similarities between the different players who fit within the same group. LÄS MER

  3. 3. Analys av positiv auditiv feedback och dess koppling till ökat risktagande hos nätpokerspelare

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Carl Svedhag; Jonathan Öderyd; [2018]
    Nyckelord :Gambling; Online gambling; Sound; Poker; Behaviour; Risk; Poker; Nätpoker; Ljud; Spelbeteende; Risktagande;

    Sammanfattning : This study has experimentally determined the effects of reinforcing positive auditory feedback within online gambling. The effects were measured in respect to bet sizing and the pace of gameplay. Higher bet sizes and a faster pace of gameplay signify a higher gambling stake taken by gamblers. LÄS MER

  4. 4. Spel som rekryteringsverktyg inom IT

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Sanna Marklund; Max Dyrhage; [2015]
    Nyckelord :Spel; rekrytering; IT; Big five; Bartle;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att ta reda på var och hur ett spel kan användas i en rekryteringsprocess inom svenska IT-branschen. För att undersöka detta studerades rekryteringsprocessen för svenska företag inom IT-branschen, forskning och teorier om speldesign och samband mellan personlighetsdrag och spelbeteende. LÄS MER

  5. 5. Studenters attityder till spelande om pengar

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Dino Becic; Kristina Galakvosciute; [2014]
    Nyckelord :Spelberoende; spelproblem; spelbeteende; studenter;

    Sammanfattning : Spelandet om pengar ökar såväl nationellt som globalt och det har skett en dramatisk ökning bland unga. Mer än två procent av Sveriges befolkning har ett spelproblem vilket ses som ett folkhälsoproblem som ökat de senaste åren. Unga vuxna, 16-24 år, är den grupp som har mest problem med spelande. LÄS MER