Sökning: "Spelifiering"
Visar resultat 1 - 5 av 177 uppsatser innehållade ordet Spelifiering.
1. Från kontroller till kunskap : En översikt av forskningen kring användningen av spelifiering inom historieundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Young people in Sweden today spend a significant amount of time in front of computers playing games, and gaming has gained a negative reputation both in the public domain as well as within the field of education. The aim of this overview is to see whether gamification, the use of video games or parts of video games, can be a valuable tool for educators to increase student motivation, engagement and knowledge of history. LÄS MER
2. OpenCourse: Gamification in Computer Science Education
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Academic degrees in computer science suffer from the highest dropout rates among universities. As a result, there is a lack of technical professionals, which could threaten the digital infrastructure. LÄS MER
3. Optimalt lärande : Spelifiering och visualisering av entalsaritmetik för barn
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : En viktig del av grundskolans utbildningsplan är att lära ut grunderna i matematik ochatt få elever att automatisera de fyra grundläggande räknesätten. Det finns en korrelationmellan inlärning av dessa kunskaper i tidig ålder och framgång i framtida matematiskutbildning. LÄS MER
4. Levla upp! : Motivationshöjande spelifiering av kreativa processer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Studien som presenteras i föreliggande uppsats syftar till att undersöka spelifiering av kreativa processer utifrån tre frågeställningar: (1) på vilket sätt arbetar läraren för att främja motivationen hos eleverna i sin skapandeprocess, (2) kan man förstå lärarens upplägg som spelifiering, och i så fall på vilket sätt, och (3) vilka effekter har lärarens upplägg på motivationen hos elever som befinner sig i kreativa processer? Bakgrunden till detta undersökningsområde utgörs dels av motivationens betydelse för barn och unga som befinner sig i skolans värld. Frågan om motivation spelar en viktig roll när det exempelvis kommer till frånvaroproblematik, ett alldeles för starkt betygsfokus och passivitet i skolarbetet. LÄS MER
5. Ready, set, regenerate! : A design study about affecting driver behaviours through gamification elements.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : The automotive industry plays a significant role in global CO2 emissions. A transition towards electric vehicles is part of the solution to lower CO2 emissions. LÄS MER