Sökning: "Spellag 2018:1138"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Spellag 2018:1138.
1. Utvecklingen av spelbolags kommunikation av CSR på Twitter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Spelmonopolet slopades när spellag (2018:1138) trädde i kraft 2019. Nu har alla spelbolag möjlighet att ansöka om en licens för att kunna bedriva spel och marknadsföring till de svenska konsumenterna. Med denna spellag så har en mängd nya ansvar och krav tillkommit för spelbolagen. LÄS MER
2. Idrottens kontroversiella beroendeställning till spelmarknaden : En studie om den omreglerade svenska spelmarknaden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : This study deals with sport's controversial dependence on the gambling market. The aim of the study is to analyse the comments of authorities, organisations and associations regarding the governmental public inquiry (SOU 2017:30) A re-regulated gambling market. LÄS MER
3. Spela måttfullt -En multimodal genreanalys av nätcasinons lockelser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Reklam är idag en självklar del i samhället och med teknologin som idag finns har den digitala marknadsföringen tagit en allt större plats. Ett område inom reklam som under de senaste åren ökat kraftigt är spelreklam. LÄS MER
4. Loot-lådor, harmlös överraskning eller en dold fara? : En granskning av loot-lådor och deras förhållande till spellag (2018:1138)
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. En studie av spellagens måttfullhetskrav - Ett krav under förändring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Increased advertising for gambling services came as an effect of the re-regulation of the Swedish gambling market. According to the Swedish gambling law there is a requirement to observe moderation when marketing gambling services to consumers. LÄS MER