Sökning: "Spelsessioner"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Spelsessioner.

  1. 1. Designmönster i hybridiserade brädspel: En studie om hur dessa påverkar spelar-upplevelsen i Mansions of Madness: Second Edition

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Greta Hassler; Vilma Kingsepp; [2023]
    Nyckelord :Hybrid games; board games; game design; design patterns; Hybridspel; brädspel; speldesign; designmönster;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hybrida brädspel, en relativt ny genre av spel som blivit alltmer populär under senare år. En utmaning med att designa engagerande hybridspel är att kombinera analoga och digitala element på ett sätt som förbättrar spelupplevelsen. LÄS MER

  2. 2. Designmönster i digitala brädspel

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Isabella Valencia; Jiangyi Liu; [2023]
    Nyckelord :Design patterns; board games; digitalization; user experience; UX; game design; GUESS; Designmönster; brädspel; digitalisering; användarupplevelse; UX; speldesign; GUESS;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om datorspels designmönster kan användas för digitala brädspel. Den befintliga forskningen om användarupplevelsen är bred för datorspel, men forskningen om den digitala brädspelupplevelsen och dess designmönster är liten i jämförelse. LÄS MER

  3. 3. Machine Learning Adversaries in Video Games : Using reinforcement learning in the Unity Engine to create compelling enemy characters

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Tim Nämerforslund; [2021]
    Nyckelord :Unity; Machine Learning; ML-Agents; Navigation Mesh; Challenge; Video Games; Unity; Maskininlärning; ML-Agents; Navigationsnät; Utmaning; Videospel;

    Sammanfattning : I och med att videospel blir mer avancerade, inte bara grafiskt utan också som konstform samt att dom erbjuder en mer inlevelsefull upplevelse, så kan det förväntas att spelen också ska erbjuda en större utmaning för att få spelaren bli ännu mer engagerad i spelet. Dagens spelare är vana vid fiender vars beteende styrs av tydliga mönster och regler, som beroende på situation agerar på ett förprogrammerat sätt och agerar utifrån förutsägbara mönster. LÄS MER

  4. 4. Samspel och strid : Skillnader mellan kooperativt och kompetitivt spel med lärandemål

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Karl Malm; [2020]
    Nyckelord :Brädspel; muntligt sagoberättande; kooperativt lärande; interaktivt lärande; chunking-teori;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks ett brädspel under utveckling. Innehållsmässigt bygger spelet på folklore och folkminne förlagt till delregionen Skaraborg. Med stöd av karta och resurskort berättar spelarna sagor. LÄS MER

  5. 5. Effects of in-game advertising on brand awareness in virtual reality game interactions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Savvas Papadopoulos; [2020]
    Nyckelord :In-game advertising; Sense of presence; Brand Recognition; Brand Recall; Memory; Virtual reality; ;

    Sammanfattning : Advertisers keep seeking new ways to target a wider audience while game developers are trying to monetize their game. This study investigates how Virtual Reality (VR) interactions influence user's sense of presence and brand awareness; specifically brand recall and brand recognition. LÄS MER