Sökning: "Sponsors impact on brand"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Sponsors impact on brand.

  1. 1. Unveiling Athlete Sponsorship: A Multi-method Qualitative Study of the Evolving Roles of Athletes in the Digital Era Sponsorship Agreements

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Andrea Birgersson; Helena Rapaport; [2023]
    Nyckelord :Sports marketing; Sponsorship; Athletes; Social media marketing; Empirical Typology;

    Sammanfattning : The sports industry has undergone a profound transformation due to digitalization. Within this shifting landscape, one key aspect of sports marketing that has experienced significant changes is sponsorship. LÄS MER

  2. 2. Kommersialiseringens utveckling inom en sport- och medierelation : En kvalitativ studie av Svenska Skidförbundet, sponsorerna och Viaplay

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anna-Karin Strömstedt; Anton Petersson; [2022]
    Nyckelord :brand exposure; sponsors; Swedish Ski Federation; Viaplay; broadcast; varumärkesexponering; sponsorer; Svenska Skidförbundet; Viaplay; broadcast;

    Sammanfattning : Bakgrund Den kommersiella utvecklingen inom idrott har de senaste decennierna lett till nya möjligheter inom en sport- och mediarelation. Denna kan delas upp mellan flera sammanhängande parter där en idrottsorganisation attraherar sponsorintäkter, sponsorer söker varumärkesexponering och broadcast bolag vill skapa intäkter via reklam och nya abonnenter. LÄS MER

  3. 3. Grönvit Hållbarhet – En Grönvit Betydelse? : En kvalitativ och kvantitativ analys av Rögle BK:s CSR-organ Grönvit Hållbarhet påverkar sponsorernas sponsringssamarbete med klubben.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Filip Multan; Oliver Trulsson; [2021]
    Nyckelord :CSR; Brand Image Transfer;

    Sammanfattning : This study aims to evaluate how Rögle BK:s work with CSR affects their sponsors relation to their sponsorship cooperation.  We do this via a quantitative and qualitative analysis of the club’s sponsors. Since Rögle BK have many sponsors, we put the limit to be included in this study at 90 000 SEK in sponsorship-money per year. LÄS MER

  4. 4. Grönvit Hållbarhet – En Grönvit Betydelse? : En kvalitativ och kvantitativ analys av hur Rögle BK:s CSR-organ Grönvit Hållbarhet påverkar sponsorernas sponsringssamarbete med klubben

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Oliver Trulsson; Filip Multan; [2021]
    Nyckelord :BIT; Brand Image Transfer; Corporate Social Responsibility; CSR; Hållbarhet; Sponsring;

    Sammanfattning : This study aims to evaluate how Rögle BK:s work with CSR affects their sponsors relation to their sponsorship cooperation.  We do this via a quantitative and qualitative analysis of the club’s sponsors. Since Rögle BK have many sponsors, we put the limit to be included in this study at 90 000 SEK in sponsorship-money per year. LÄS MER

  5. 5. Det sportsliga resultatets påverkan på sponsorskap : En explorativ studie om sponsorgivarens inställning till det sportsliga resultatets påverkan på sponsorskapet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Madeleine Fredholm Lundgren; Martin Berggren; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; brand reputation; exposure; on field performance; communication; Sponsorskap; varumärkesanseende; exponering; sportsligt resultat; kommunikation;

    Sammanfattning : Sponsorship is one of the most effective marketing strategies for corporations to communicate with their target audience as well as improving their brand. The most common sponsorship is sports related, despite this there is a lack of research regarding the on-field performance effect on sponsorship. LÄS MER