Sökning: "Sponsorship Characteristics"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Sponsorship Characteristics.
1. Sponsring inom Formel 1 : en kvantitativ studie om kongruens och varumärkespersonlighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien undersökte sponsring, som har kommit att bli ett uppmärksammat marknadsföringsverktyg och forskningsfält. Specifikt har studien fokuserat på motorsport och ligan Formel 1, som är den snabbast växande sporten sett till antal följare. LÄS MER
2. Understanding SPACs: A study of stakeholder characteristics in the US SPAC market
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : The number of Special Purpose Acquisition Companies ("SPACs") have surged in the recent year, despite previous research documenting the historical underperformance of SPACs, both compared to the market and traditional initial public offerings ("IPOs"). The purpose of this thesis is to contribute to an increased understanding of the US SPAC market and to further investigate stakeholder characteristics that in turn could point us towards an understanding of the SPAC market's general nature and development over time. LÄS MER
3. The effect of peacekeeping operation on conflict intensity when taking into account foreign state sponsorship : A Discrete-Time Survival Analysis
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för freds- och konfliktforskningSammanfattning : The answer to if peacekeeping is successful or not is still debated. The focus has mostly been on internal characteristics of peacekeeping missions. While external factors, have been largely overlooked. This thesis aims to explore the effects external involvement in intrastate conflicts may have on the success of peacekeeping deployment. LÄS MER
4. Sponsorrelationens livscykel : Avgörande relationskomponenter för sponsorrelationer inom evenemang
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Med anledning av bristande forskning om sponsorrelationers utveckling, är studiens syfte att öka förståelsen för vilka relationskomponenter som är avgörande för sponsorrelationens olika livscykelfaser. Studien syftar specifikt till att undersöka evenemangssponsring. LÄS MER
5. The Influence of Relationships on Podcasts’ Opportunities to Maximize Revenue : A qualitative study exploring podcasts’ opportunities to maximize revenue depending on the relationship to and characteristics of their audiences within Generation Y
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background Companies realization of the possibility to target specific audiences in an intimate setting through podcasts, has created a significant expansion of the podcast industry during the last decade. This development has created possibilities for independent podcast hosts to earn revenue. LÄS MER