Sökning: "Sponsorship Characteristics"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Sponsorship Characteristics.

  1. 1. Sponsring inom Formel 1 : en kvantitativ studie om kongruens och varumärkespersonlighet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mikaela Sandgren; Emma Thiel; Rebecka Karlsson; [2022]
    Nyckelord :congruence; brand personality; sponsorship; Formula 1; motorsport; kongruens; varumärkespersonlighet; sponsring; Formel 1; motorsport;

    Sammanfattning : Studien undersökte sponsring, som har kommit att bli ett uppmärksammat marknadsföringsverktyg och forskningsfält. Specifikt har studien fokuserat på motorsport och ligan Formel 1, som är den snabbast växande sporten sett till antal följare. LÄS MER

  2. 2. Understanding SPACs: A study of stakeholder characteristics in the US SPAC market

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Petter Björklund; [2021]
    Nyckelord :Special Purpose Acquisition Company; SPAC; Initial Public Offering; Reverse Merger; Shell Company;

    Sammanfattning : The number of Special Purpose Acquisition Companies ("SPACs") have surged in the recent year, despite previous research documenting the historical underperformance of SPACs, both compared to the market and traditional initial public offerings ("IPOs"). The purpose of this thesis is to contribute to an increased understanding of the US SPAC market and to further investigate stakeholder characteristics that in turn could point us towards an understanding of the SPAC market's general nature and development over time. LÄS MER

  3. 3. The effect of peacekeeping operation on conflict intensity when taking into account foreign state sponsorship : A Discrete-Time Survival Analysis

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för freds- och konfliktforskning

    Författare :Emma Nygren; [2021]
    Nyckelord :Peacekeeping; UN peacekeeping; Peacekeeping success; Peacekeeping effectiveness; External involvement; Sponsorship; Rebel group; Intrastate conflict; Conflict duration; Conflictreducing effects;

    Sammanfattning : The answer to if peacekeeping is successful or not is still debated. The focus has mostly been on internal characteristics of peacekeeping missions. While external factors, have been largely overlooked. This thesis aims to explore the effects external involvement in intrastate conflicts may have on the success of peacekeeping deployment. LÄS MER

  4. 4. Sponsorrelationens livscykel : Avgörande relationskomponenter för sponsorrelationer inom evenemang

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Clara Arfs; Emelie Larm; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship Relationship; Event sponsoring; Life Cycle Model; Sponsorship Characteristics; Sponsorrelation; Evenemangssponsring; Livscykelmodell; Relationskomponenter;

    Sammanfattning : Med anledning av bristande forskning om sponsorrelationers utveckling, är studiens syfte att öka förståelsen för vilka relationskomponenter som är avgörande för sponsorrelationens olika livscykelfaser. Studien syftar specifikt till att undersöka evenemangssponsring. LÄS MER

  5. 5. The Influence of Relationships on Podcasts’ Opportunities to Maximize Revenue : A qualitative study exploring podcasts’ opportunities to maximize revenue depending on the relationship to and characteristics of their audiences within Generation Y

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Ellen Schönbeck; Julia Götborg; Alexandra Lindhoff Hankers; [2019]
    Nyckelord :Podcasts; Form of Monetization; Pre-recorded Advertisement; Sponsorship; Subscription Model; Crowdfunding; Live Podcasts; Merchandise; Relationships; Generation Y;

    Sammanfattning : Background Companies realization of the possibility to target specific audiences in an intimate setting through podcasts, has created a significant expansion of the podcast industry during the last decade. This development has created possibilities for independent podcast hosts to earn revenue. LÄS MER