Sökning: "Sponsorship Management"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Sponsorship Management.
1. Analytics adoption in manufacturing – benefits, challenges and enablers
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Innovation och produktrealiseringSammanfattning : Digitalisation is changing the manufacturing landscape with promises to enhance industrial competitiveness with new technologies and business approaches. Various data-driven applications, enabled by digital technologies, can support process monitoring, production quality control, smart planning, and optimisation by making relevant data available and accessible to different roles in production. LÄS MER
2. From Champagne showers to the back of the grid: A case study of Williams Racing
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Williams is a long standing, family owned and operated Formula 1 team. Their track record of success is closely tied to their status as a skilled and independent constructor in a highly competitive and monetized sport. When founder Frank Williams steps aside and his daughter Claire takes over, the team struggles to produce the glory of yesteryear. LÄS MER
3. Konsumentuppfattning av livsmedelsbutikers sponsringsaktivitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie är en del av ett examinerade moment i form av ett examensarbete för två studenter vid Högskolan Dalarna. Där den ena har studerat Detaljhandelsprogrammet och den andra studerat Sport Management. LÄS MER
4. Personlig varumärkesuppbyggnad och sociala medier : Ur den individuella idrottarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Idrottssektorn är inte vad den en gång i tiden varit, kommersialiseringen och professionaliseringen har medfört ett ökat resurskrav på idrottssektorn. Idrottsföreningar och individuella idrottare måste idag arbeta för att bygga upp ett starkt varumärke för att införskaffa sig de resurser som krävs för att bedriva den önskade idrotten. LÄS MER
5. DO CONSUMERS BELIEVE EACH OTHER ONLINE? : A study of how consumers assess credibility of brand-related UGC
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : With the gradual rise of Web-2.0 based platforms, Internet users were given the possibility to interact with each other in virtual communities. LÄS MER