Sökning: "Sponsorship Response"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Sponsorship Response.
1. Hur arbetar Svensk Elitfotboll (SEF) med sina huvudsponsorer Unibet och OBOS utifrån sin brand identity och hur uppfattas detta genom brand image?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : AbstractKeywords: Brand image, brand identity, sponsorship, betting, football, branding. Purpose: How does Swedish Elite Football (SEF) work with its main sponsors Unibet and OBOS based on its brand identity and how is this perceived through brandimage? Methodology: The study is based on a qualitative approach. LÄS MER
2. Hur idrottsvarumärken påverkas av sponsring från bettingbolag : En jämförande deduktiv studie gällande de svenska elitfotbollsklubbarna och deras supportrar, samt klubbarnas CSR-arbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Swedish football teams of today who are playing on an elite level get several tough tasks that they have to go through. It’s not like the good old days, when success on the pitch was everything that mattered. Now is the surroundings equally important. LÄS MER
3. Tre företags syn på idrottssponsring
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sponsorships related to sports is a type of marketing that’s occupying more space in today’s corporate climate. Investing in sports benefits companies in multiple ways, such as exposure, increased sales and as a way of taking social responsibility. LÄS MER
4. Det som händer på Tele2 stannar på Tele2, eller? - En kvantitativ studie kring sponsorskaps effekter avseende anti-brand communities, bojkott, word-of-mouth samt köpintention baserat på kontext.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In 2020, Zlatan Ibrahimovic joined Hammarby IF as a partner, which has caused outrage among Malmö FF supporters who proceeded to talk negatively about him on social media and destroying his statue outside of Malmö FF's home stadium. Likewise, when the beverage company Spendrups announced a sponsorship of Hammarby IF, the main supporter group of close rivals, Djurgårdens IF called out for a boycott of Spendrups products. LÄS MER
5. DO CONSUMERS BELIEVE EACH OTHER ONLINE? : A study of how consumers assess credibility of brand-related UGC
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : With the gradual rise of Web-2.0 based platforms, Internet users were given the possibility to interact with each other in virtual communities. LÄS MER