Sökning: "Sponsorskap"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade ordet Sponsorskap.

  1. 16. Vårt tempel : En kvalitativ studie om DreamHack, gamers och kommersialiseringen av ett brand community

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Marlene Bergmark; Eric Olausson; [2016]
    Nyckelord :subkultur; gamers; brand community; kommersialisering; kongruens; sponsorskap;

    Sammanfattning : Problemformulering: E-sporten och marknaden som omger den har gått från att vara ett relativt okänt fenomen till att idag vara en miljardindustri. Den är ett fenomen som fortsätter växa både när det kommer till omsättning och publik och i centrum står världens största datorfestivalsarrangör: svenska DreamHack. LÄS MER

  2. 17. Sponsring : En studie om sponsorskap inom ridsport

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Kylander; Moa Edenhammar; [2016]
    Nyckelord :Sponsorship; effects; sponsorship; equestrian; sport sponsorship; values; exposure.; Sponsorskap; effekter; sponsring; ridsport; idrottssponsring; värderingar; exponering.;

    Sammanfattning : Inom de flesta idrottsföreningar kommer ofta en stor del av intäkterna från sponsring och det är lika viktigt vid en större tävling eller evenemang som det kan vara avgörande för mindre klubbars överlevnad. Under de senaste trettio åren har sponsring utvecklats från en småskalig verksamhet i ett begränsat antal industriländer till en större global industri. LÄS MER

  3. 18. Från sponsorskap till partnerskap

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandra Andersson Stridh; Johannes Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Sponsorship; Partnership; Activation; Leverage; CSR; CRSS; Motives; Relation; Trust; Engagement; Sponsorskap; Partnerskap; Aktivering; Leverage; CSR; CRSS; Motiv; Relation; Förtroende; Engagemang;

    Sammanfattning : Uppsatsen, Från sponsorskap till Partnerskap, grundar sig i relationen mellan rättshavare och sponsor. Den berör de motiv och faktorer som kan göra ett sponsorskap mer attraktivt, både ur rättshavare och sponsors perspektiv, samt hur man kan öka effekten av relationen. LÄS MER

  4. 19. Kulturdriven Sponsring : En kvalitativ fallstudie om varför företag valt att sponsra aktören bakom Kulturhuvudstadsåret 2014

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jessika Tjernström; Johan Björnstad; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har sponsringsintäkter ökat i världen. Sett i monetära tal utgör sponsring den näst största delen av företagens investeringar i marknadsföring. Sponsring är inget nytt fenomen utan har pågått länge och traditionellt sett är det sportrelaterade personer och evenemang som tar emot den största andelen sponsring. LÄS MER

  5. 20. Leverera Mera : En fallstudie på Volvo Trucks

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Erik Bylund; Johan Kristensson; [2014]
    Nyckelord :Sponsring; Leveraging; Ambush Marketing; Marknadsföring; Fallstudie;

    Sammanfattning : Titel:                                       Leverera mera – En fallstudie på Volvo Trucks   Författare:                                              Erik Bylund & Johan Kristensson   Handledare:                                             Ulf Aagerup   Nivå:                                       Kandidatuppsats, Internationell Marknadsföring (15hp), VT 2014.   Nyckelord:                                               Sponsring, Leveraging och Ambush Marketing   Problemformuleringar:        - Hur använder Volvo Trucks leveraging i samband med deras sponsorskap? - Hur motverkar Volvo Trucks Ambush Marketing i samband med deras sponsorskap?                                             Syfte:                                      Syftet med uppsatsen är att undersöka och beskriva hur ett aktivt sponsrande multinationellt företag på B2B-marknaden använder sig av leveraging i samband med deras sponsorskap för att öka nyttan av deras investering. LÄS MER