Sökning: "Sponsrade inlägg"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden Sponsrade inlägg.

  1. 1. Influencers på bokmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Anna Berglund; [2023]
    Nyckelord :influencers; förlag; Storytel; Bourdieu; Collins; Steiner; bokmarknad; marknadsföring; kapital; litterära värden; status; litteraturkritik; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker influencers roll på den samtida svenska bokmarknaden. Syftet i denna uppsats är att belysa svenska influencers samtida samarbeten på Instagram med Storytel. Diskursen ska föras till ett bredare perspektiv om litteraturens villkor på den svenska bokmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  3. 3. INFLUENCERS OCH FÖLJARE - EN ÖMSESIDIG RELATION?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elsa Ekström; Evelina Johansson; [2022-08-01]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer; followers; trust; social media;

    Sammanfattning : Social media is now part of our everyday life. Most people are either on Facebook, Instagram, Twitter, YouTube etc - or all of them. These social platforms have developed over time and concepts such as influencers and influencer marketing have occurred. LÄS MER

  4. 4. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Erik Sterner; Amanda Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Parasocial phenomenon; Trust; Generation Z; Word-of-mouth; Credibility; Communication; Marketing; Advertising; Sponsored posts; Parasociala fenomen; Förtroende; Generation Z; Word-of-mouth; Trovärdighet; Kommunikation; Marknadsföring; Reklam; Sponsrade inlägg;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER

  5. 5. "Detta inlägg är sponsrat av ..." : Svenska konsumenters köpbeteende - hur och om det påverkas av sponsrade inlägg på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Elisabet Gezaw; Amanda Hermiz; [2022]
    Nyckelord :sociala medier; influencer marketing; köpbeslutsprocessen; instagram; konsumenter;

    Sammanfattning : It is a fact that the phenomenon of Influencer Marketing and sponsored posts on Instagram is one of the most effective marketing methods today (Tafesse and Wood 2021). What has contributed to this, among other things, is the great impact that these influencers have on consumers' buying behavior (ibid.). LÄS MER