Sökning: "Sponsrade samarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Sponsrade samarbete.

  1. 1. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Erik Sterner; Amanda Åkesson; [2022]
    Nyckelord :Parasocial phenomenon; Trust; Generation Z; Word-of-mouth; Credibility; Communication; Marketing; Advertising; Sponsored posts; Parasociala fenomen; Förtroende; Generation Z; Word-of-mouth; Trovärdighet; Kommunikation; Marknadsföring; Reklam; Sponsrade inlägg;

    Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER

  2. 2. Är influencers kommunikation hållbar? : En innehållsanalys utifrån modellen “The seven sins of greenwashing”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sofia Kalabic; Tiffany Diniz; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Greenwashing; The seven sins of greenwashing; Influencers; Influencer marketing; Greenwashing; The seven sins of greenwashing; Influencers;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to review sponsored Instagram posts from influencers with a sustainable focus. This is to investigate how influencers communicate about sustainability in their sponsored posts and whether they are an appropriate choice for communicating about sustainability or whether it gives rise to greenwashing. LÄS MER

  3. 3. When communication starts to fade, everything else (un)follows

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Fredrik Karlström; Oliwer Granhagen; [2019]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; trovärdighet; kommunikation; relationer;

    Sammanfattning :   Syfte: Syftet med vår studie är att bidra med mer kunskap och en ökad förståelse för relationen mellan influencers och generation Z på Instagram. Vi vill bidra med mer kunskap om generation Z:s uppfattningar av en influencer, trovärdigheten av sponsrade inlägg och hur det påverkar relationen mellan medieanvändare och influencers utifrån ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Hur reagerar läsarna på sponsrade inlägg publicerade på Isabella Löwengrips blogg? : En teoriprövande studie av Stuart Halls teori om inkodning och avkodning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Karin Lorentzon; Victor Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :influencer; collaboration; sponsored post; blog; reception theory; rhetoric; Stuart Hall; influencer; samarbete; sponsratinlägg; blogg; receptionsteorin; retorik; Stuart Hall;

    Sammanfattning : Denna studie handlar om hur ett sponsrat blogginlägg av en influencer inkodas och hur läsarna i kommentarerna avkodar meddelandet och reagerar på inlägget. Studiens syfte är att öka förståelsen för hur läsare avkodar sponsrade blogginlägg. LÄS MER

  5. 5. ”Syns du inte, finns du inte!” En undersökning om hur influencers bör framställa företags produkter på olika sociala medier för hög synlighet

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sofia Kitanoski; [2017]
    Nyckelord :Influencer marketing; sociala medier; synlighet; produkter; samarbete; komposition; färg;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att samarbeta med influencers då detta blivit en ledandemarknadsföringsstrategin. Influencers visar följare produkter genom sponsrade inlägg på sinasociala medier. LÄS MER