Sökning: "Sponsring Örebro"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Sponsring Örebro.
1. ”Man måste våga satsa för att etablera damishockeyn” : En kvalitativ studie om kvinnliga ishockeyspelares upplevelser av resursfördelning
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Jämställdhet inom idrott är ett idag omdiskuterat ämne i idrottspolitiken och media där frågor om resursfördelningar och rådande maktstrukturer i idrottskulturen är centrala. Resursfördelning ses som en förutsättning för ett jämställt idrottsverige. LÄS MER
2. Sponsring av individuella elitidrottare ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
3. Sponsring är inte välgörenhet : En studie kring relationen mellan en svensk idrottsklubb och dess sponsorer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sponsring är ett verktyg för marknadsföring och kommunikation. Som företeelse har sponsringens utveckling dokumenterats och forskats kring. Vad som emellertid inte är lika utforskat, är vad relationen mellan en svensk fotbollsklubb och dess sponsrande organisationer har för betydelse. LÄS MER
4. Sponsring och relationer : En undersökning om sponsorrelationer inom idrott
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. Hur upplever kunder värde och förtorende av CSR? : En studie om tre olika CSR- initativ
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Magisteruppsats i företagsekonomi, Handelshögskolan vid Örebro universitet, Marknadsföring, HT 2011 Författare: Dell´Uva, Valentina och Sandberg, Linda Handledare: Pia Lindell Titel: Hur upplever kunder värde och förtroende av CSR?- en studie om tre olika CSR-initiativ. Nyckelord: CSR, Cause related marketing, filantropi, sponsring, värde, förtroende samt relationer. LÄS MER