Sökning: "Sponsring Örebro"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Sponsring Örebro.

  1. 1. ”Man måste våga satsa för att etablera damishockeyn” : En kvalitativ studie om kvinnliga ishockeyspelares upplevelser av resursfördelning

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Evelina Aittamaa; [2019]
    Nyckelord :Resursfördelning; genus; social struktur; idrottsföreningar.;

    Sammanfattning : Jämställdhet inom idrott är ett idag omdiskuterat ämne i idrottspolitiken och media där frågor om resursfördelningar och rådande maktstrukturer i idrottskulturen är centrala. Resursfördelning ses som en förutsättning för ett jämställt idrottsverige. LÄS MER

  2. 2. Sponsring av individuella elitidrottare ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Jessica Agebro; Fanny Bergetoft; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Sponsring är inte välgörenhet : En studie kring relationen mellan en svensk idrottsklubb och dess sponsorer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Andersson; Hannes Schultz; [2018]
    Nyckelord :relationer; sponsring; engagemang; exponering; associering; Örebro;

    Sammanfattning : Sponsring är ett verktyg för marknadsföring och kommunikation. Som företeelse har sponsringens utveckling dokumenterats och forskats kring. Vad som emellertid inte är lika utforskat, är vad relationen mellan en svensk fotbollsklubb och dess sponsrande organisationer har för betydelse. LÄS MER

  4. 4. Sponsring och relationer : En undersökning om sponsorrelationer inom idrott

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Jennifer Gustavsson; Anna Hinders; Mahmoud Selim; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Hur upplever kunder värde och förtorende av CSR? : En studie om tre olika CSR- initativ

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Valentina Dell Uva; Linda Sandberg; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Magisteruppsats i företagsekonomi, Handelshögskolan vid Örebro universitet, Marknadsföring, HT 2011  Författare: Dell´Uva, Valentina och Sandberg, Linda Handledare: Pia Lindell     Titel: Hur upplever kunder värde och förtroende av CSR?- en studie om tre olika CSR-initiativ. Nyckelord: CSR, Cause  related marketing, filantropi, sponsring, värde, förtroende samt relationer. LÄS MER