Sökning: "Sponsring avtal"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Sponsring avtal.
1. Hur ska ¨gåvor¨till influencer beskattas? : Är produkterna och tjänsterna som erbjuds en influencer verkligen gratis? Och kan kostnaden för dessa produkter och tjänster alltid dras av för givaren?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Influencervärlden har växt sig och blivit en mångmiljonindustri och det händer ofta att det skickas produkter och erbjuds tjänster utan att en influencer ingått avtal med företaget. Skatteverket har lyft problematiken och menar att alla dessa ska tas upp till inkomstbeskattning i inkomstslaget tjänst eller näringsverksamhet, beroende på verksamhetens omfattning. LÄS MER
2. Individuella sponsoravtal inom elitidrotten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Sponsorship is something that exists at many different levels in sports. Companies invest in professional athletes in return for getting marketing opportunities for their products. The purpose of this investigation is to describe individual sponsorship agreements within sports, the contents of the agreements and their structure. LÄS MER
3. Sponsring : En kvalitativ studie om hur elitidrottsföreningar i Umeå arbetar med sponsring
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Denna uppsats kommer att behandla ämnet sponsring, sett ur ett föreningsperspektiv. Sponsring är idag ett viktigt ekonomiskt stöd i idrottsverksamheten och för dess utveckling. När vi som författare tänker sponsring tänker vi på affärer, avtal, marknadsföring, hjärta, samarbete och stöd. LÄS MER
4. Skatteregler rörande sponsring : Att dra av eller inte dra av, det är frågan
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med denna uppsats var att granska skattelagstiftningen rörande sponsring, samt att jämföra de befintliga reglerna rörande sponsring med Stockholms Handelskammares förslag ny lagtext. Målet med Handelskammarens förslag är att det ska bli enklare för företag att dra utgifter för sponsring. LÄS MER
5. Ekonomistyrning i Svenska fotbollsklubbar
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Swedish clubfootball of today involves more money than ever before. This development depends on the higher interest for football in Sweden which generates more revenues from audience and TV-contracts, which leads to more money from sponsors and an increasing market for selling souvenirs. LÄS MER