Sökning: "Spontaneous purchases"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Spontaneous purchases.
1. Konsumenters kanalstrategier i detaljhandeln : En kvalitativ studie om kanalstrategier innan och under pandemin
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Covid-19-pandemin och åtföljande restriktioner gjorde det svårt för konsumenter att integrera både online och offline kanaler. Syftet med studien är att få en förståelse över hur pandemin har förändrat konsumenters kanalstrategier i detaljhandeln, och vilka kanaler konsumenter börjat föredra att använda sig av vid shopping. LÄS MER
2. Influencers bidrar med ouppnåeliga ideal : en kritiskt granskande kvalitativstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Forskning visar att på grund av sociala mediers tillväxt har företag alltmer börjat synas på sociala medier i syfte att marknadsföra sina produkter genom så kallad influencer marketing. Tidigare forskning visar att sociala mediers utveckling i kombination med de ouppnåeliga idealen som influencers framställer har som konsekvens att många individers självkänsla och kroppsbild påverkas negativt. LÄS MER
3. Kan Coronakrisen främja en mer hållbar livsstil? : En studie om individers konsumtions- och transportvanor före och under krisen samt förväntningar inför framtiden
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studierSammanfattning : Studien fokuserade på människors uppfattningar kring förändrade konsumtions- och transportvanor för att se om kortsiktiga förändringar i vardagliga vanor gjorda under Covid-19, även pålång sikt kan påverka och förändra individers livsstilsvanor. Syftet med studien var att undersöka vilka vardagliga anpassningar människor gör under Covid-19 krisen och se om det leder till mer hållbara beteenden som människor tror de kommer fortsätta med även efter krisen. LÄS MER
4. Consumer experience : An exploratory study of why consumers chose to buy groceries online
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Traditional grocery shopping has been the only option for Swedish consumers to purchase groceries for a long time. However, the relatively new format, online grocery shopping is rapidly growing in popularity. Hence, consumers are presented with a completely new grocery shopping experience which has different advantages and disadvantages. LÄS MER
5. Interactive Marketing: E-mail - Tomorrow´s Tool for Online Purchases
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : This thesis aims to gain a better understanding of how customers behave with email and spontaneous online shopping and in which degree prospects or customer would be affected by functions in interactive e-mails. ... LÄS MER