Sökning: "Spontaneous purchases"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Spontaneous purchases.

  1. 1. Konsumenters kanalstrategier i detaljhandeln : En kvalitativ studie om kanalstrategier innan och under pandemin

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ilham Ali; Miski Samater; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; Elaboration likelihood model; channel strategies; online channels; offline channels; Covid-19; Elaboration likelihood model; kanalstrategier; online kanaler; offline kanaler;

    Sammanfattning : Covid-19-pandemin och åtföljande restriktioner gjorde det svårt för konsumenter att integrera både online och offline kanaler. Syftet med studien är att få en förståelse över hur pandemin har förändrat konsumenters kanalstrategier i detaljhandeln, och vilka kanaler konsumenter börjat föredra att använda sig av vid shopping. LÄS MER

  2. 2. Influencers bidrar med ouppnåeliga ideal : en kritiskt granskande kvalitativstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Johanna Ryrlén; Fanny Andreasson; Isabella Gunnarsson Fröstrup; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; generation Z; social media; purchase intention; self-image; Influencer marketing; generation Z; sociala medier; köpintention; självbild;

    Sammanfattning : Forskning visar att på grund av sociala mediers tillväxt har företag alltmer börjat synas på sociala medier i syfte att marknadsföra sina produkter genom så kallad influencer marketing. Tidigare forskning visar att sociala mediers utveckling i kombination med de ouppnåeliga idealen som influencers framställer har som konsekvens att många individers självkänsla och kroppsbild påverkas negativt. LÄS MER

  3. 3. Kan Coronakrisen främja en mer hållbar livsstil? : En studie om individers konsumtions- och transportvanor före och under krisen samt förväntningar inför framtiden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studier

    Författare :Melisa Mackovic; Jonathan Jansson Åkerberg; [2020]
    Nyckelord :Hållbar konsumtion; transportvanor; kriser; hållbar livsstil; Covid-19;

    Sammanfattning : Studien fokuserade på människors uppfattningar kring förändrade konsumtions- och transportvanor för att se om kortsiktiga förändringar i vardagliga vanor gjorda under Covid-19, även pålång sikt kan påverka och förändra individers livsstilsvanor. Syftet med studien var att undersöka vilka vardagliga anpassningar människor gör under Covid-19 krisen och se om det leder till mer hållbara beteenden som människor tror de kommer fortsätta med även efter krisen. LÄS MER

  4. 4. Consumer experience : An exploratory study of why consumers chose to buy groceries online

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Marcus Johansson Moberg; Tilda Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Consumer Experience; Offline Grocery Shopping; Online Grocery Shopping; Channel Choice; The Marketing Mix;

    Sammanfattning : Traditional grocery shopping has been the only option for Swedish consumers to purchase groceries for a long time. However, the relatively new format, online grocery shopping is rapidly growing in popularity. Hence, consumers are presented with a completely new grocery shopping experience which has different advantages and disadvantages. LÄS MER

  5. 5. Interactive Marketing: E-mail - Tomorrow´s Tool for Online Purchases

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Theodor Öberg; Marcus Oldby; [2017]
    Nyckelord :Interactive E-mail; Interactiveness; E-mail; Impulse Buying Tendency; IBT;

    Sammanfattning : This thesis aims to gain a better understanding of how customers behave with email and spontaneous online shopping and in which degree prospects or customer would be affected by functions in interactive e-mails. ... LÄS MER