Sökning: "Sport Mega-Events"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Sport Mega-Events.
1. Fotbolls-VM i Qatar 2022 – slutet på ”det vackra spelet”. En argumentationsanalys av nationella fotbollsförbunds ställningstaganden inför fotbolls-VM i Qatar 2022
L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : I den här uppsatsen behandlas den pågående debatten gällande att värdskapet för fot- bolls-VM 2022 tilldelades Qatar. En konflikt som handlar om diskriminering och över- grepp av mänskliga rättigheter i Qatar och ställs emot värdegrunderna fotbollsvärlden uppges stå för. LÄS MER
2. Tokyo 2020: Taking the Gold in Sustainability? Soft Power and the theory of Ecological Modernization
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för öst- och sydöstasienstudierSammanfattning : Drawing on Nye’s concept of soft power, this thesis discusses the strategic adoption of a rhetoric of Ecological Modernization as a discursive tool of public diplomacy. It makes use of the upcoming 2020 Tokyo Olympic Games as a case study. LÄS MER
3. Stora sportevenemang i mindre städer : En kvantitativ studie om platsmarknadsföring och kunskap-attityd hos invånare vid större sportevenemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Cities hosting huge sporting events is a growing industry and is a way to market the city towards the rest of the world. The goal is for businesses to make profit, attract tourist and be seen on the global market. However, as its marketed towards external audiences, the locals and how they are affected are usually forgotten in the process. LÄS MER
4. Sports venues’ effect on social welfare : Cost-Benefit analysis of infrastructure investments within Lugnet area in Falun
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/NationalekonomiSammanfattning : Economic analysis and evaluation of sport events and sports infrastructure is a widely researched topic, especially when it comes to mega-sports events. As many of major and mega events require large amount of resources, governments and municipalities worldwide have to make decisions regarding support for the events. LÄS MER
5. The Role of Mega-events in Country Branding : Case Study on Brand of Ukraine before European Football Championship 2012
Master-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Successful presentation of a country as a brand and positioning its unique image on the global level can give significant opportunities for development and progress of the state in the different areas. This research applies theories on the country branding to estimate impact of mega sport events on the image of state. LÄS MER