Sökning: "Sport Tourism"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Sport Tourism.
1. Elite Athletes’ Travel Behaviour to/from Sport Events : A Case Study of Biathlon
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : This thesis analyses how elite athletes travel to/from sport events and which barriers prevent them from engaging in a more sustainable travel behaviour. For this purpose, unstructured interviews with elite athletes were conducted to gain an in-depth understanding about travel experiences and decision-making from elite athletes’ perspective. LÄS MER
2. Environmental Leverage through Sport Event Portfolios : A Case Study of Östersund
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : This study analyzes how sport event portfolios can be used in a targeted manner to enable environmental event leverage and promote the sustainable development of a destination from an environmental perspective. For this purpose, semi-structured expert interviews as qualitative research methods were conducted to gain in-depth insights from different angles. LÄS MER
3. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER
4. Projected experiences of a Hallmark Sport Event on social media and its contributions to Destination Image : Case study of visitors’ projections on Instagram while attending Svenska Skidspelen 2022 in Falun, Sweden
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Sport events are known to be strategically utilized to ‘sell’ the identity of its host destination. This since projections of and from the sport event can indirectly reflect elements symbolizing the destination, generating an image transfer process. LÄS MER
5. E-Sport Turism
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Tourism is a sector that is constantly expanding and diversifying and plays a very importantrole in society, culture and the global economy. Today, the approach to travel has changed,people are no longer looking for traditional tourism but prefer other tourism activities. Sportstourism is one of the most sought-after offerings in the 21st century. LÄS MER