Sökning: "Sport events"
Visar resultat 11 - 15 av 174 uppsatser innehållade orden Sport events.
11. Forecasting Football Corner Odds: Statistical Modelling, Betting Strategies and Assessing Market Efficiency
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : Statistical modelling could be included in a betting strategy where the value of a bet is assessed by comparing model predictions and market odds. This thesis presents several models based on statistical learning methods for predicting the total number of corners in a football match. LÄS MER
12. Feasibility of Mobile Phone-Based 2D Human Pose Estimation for Golf : An analysis of the golf swing focusing on selected joint angles
Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : Golf is a sport where the correct technical execution is important for performance and injury prevention. The existing feedback systems are often cumbersome and not readily available to recreational players. To address this issue, this thesis explores the potential of using 2D Human Pose Estimation as a mobile phone-based swing analysis tool. LÄS MER
13. Scoring from the Sidelines : Managing Risk through an Uncertain Environment
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Sports clubs face numerous challenges, including economic fluctuations, shifting supporter preferences, and changes in regulations and policies. However, the unpredictable nature of athletic performance makes it difficult to forecast future financial outcomes, which can negatively impact planning and operations. LÄS MER
14. Vilka marknadsföringsstrategier är lämpliga för evenemang inom maratonlopp för att locka besökare? : En jämförande studie där en litteraturstudie framställs och jämförs med hur Stockholm Marathons aktörer arbetar med marknadsföringsstrategier för att locka besökare
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Marknadsföringsstrategier är ett redskap som kan användas i flera syften av flera olika aktörer, bland annat företag, föreningar och andra verksamheter. I denna studie undersöks evenemanget Stockholm Marathon och vilka marknadsföringsstrategier deras aktörer använder i syfte att attrahera besökare till deras event för att därefter kunna sammanställa vilka marknadsföringsstrategier som är lämpliga för evenemang inom maratonlopp. LÄS MER
15. Var drar du gränsen? : Sportswashing, mänskliga rättigheter och moraliskt ansvar
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Sportswashing is a process of trying to improve a state’s reputation via sport. A state which systematically infringe on its citizens human rights has, more than likely, a bad reputation internationally, something that it tries to alter by drawing attention to sports related events. LÄS MER