Sökning: "Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i förberedelseklass 4-6"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i förberedelseklass 4-6.

  1. 1. SPRÅK- OCH KUNSKAPSUTVECKLANDE ARBETSSÄTT I FÖRBEREDELSEKLASS 4-6 En studie av pedagogiska metoder som används av SvA-lärare i undervisning av nyanlända elever

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Wan Hasso Adib; Dalia Hasso Adib; [2020-01-07]
    Nyckelord :SvA-lärare; nyanlända elever; förberedelseklass; studiehandledare;

    Sammanfattning : Syfte: Undersöka vilka pedagogiska metoder SvA-lärare använder i sin undervisning med nyanlända elever i förberedelseklassen 4–6 och hur de resonerar och reflekterar kring dessa former av samverkan med studiehandledare. Teori: Vår teoretiska ram är språkdidaktik. LÄS MER

  2. 2. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för nyanlända : En fallstudie om genrebaserad undervisning i en förberedelseklass år 4-6

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Anna Kaya; [2014]
    Nyckelord :nyanlända; svenska som andraspråk; genrepedagogik; förberedelseklass; undervisning av nyanlända elever;

    Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att undersöka praktisk tillämpning av ett genrebaserat språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i en förberedelseklass i år 4-6. Utifrån kvalitativa metoder som semistrukturerade intervjuer och observationer beskrivs lärarens teoretiska modell och språkutvecklande arbete i undervisning av nyanlända elever. LÄS MER