Sökning: "Språkutvecklandearbetssätt"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Språkutvecklandearbetssätt.
1. Språkstörning i förskolan : Förskolepersonals förhållningssätt till barn som har språkstörning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : This study is about preschool staff’s approach to preschool children with language disorder. The aim of the study is to increase knowledge about the preschool staff’s approach to and working methods with children, with language disorders in preschool. LÄS MER
2. Språkstörning i mötet med skolans värld : en systematisk litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractTorbjörnsdottir, Amanda & Pettersson, Anna-Maria (2021). Språkstörning i mötet med skolans värld - en systematisk litteraturstudie. LÄS MER
3. Språkutvecklingen i Samhällsorienterade ämnen : Från vardagsspråk till ämnesspråk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med kunskapsöversikten är att undersöka vad forskningen säger om språkutvecklandearbetssätt i samhällsorienterade ämnen. I vårt arbete har vi valt att fokusera på årskurserna 6–9. LÄS MER
4. Språkutvecklande arbetssätt : En studie om några lärares språkutvecklande arbetssätt med flerspråkiga elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studien syftar till att bilda en uppfattning om hur några 1-3 lärare arbetar språkutvecklande med flerspråkiga elever. Studien är av ett kvalitativt slag vilket innebär att resultatet bygger på intervjumaterial som insamlats från lärare som informanter. Det insamlade materialet har i sin tur bearbetas med en innehållsanalys. LÄS MER
5. Språkinlärningsinteraktion
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractEriksson, Pia (2018). Språkinlärningsinteraktion. Speciallärarprogrammet, Institutionen förskolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp.Förväntat kunskapsbidragElever med språkstörning har svårigheter att nå kunskapskraven då språkliga förmågor är icentrum i skolans läroplan. LÄS MER