Sökning: "Spreading Rumors"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Spreading Rumors.
1. “Om jag hade vetat vad det innebar hade jag aldrig gått med” : - en kvalitativ intervjustudie om tidigare sektmedlemmars reflektioner och erfarenheter kring sektmedlemskap och livet efter
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Sects are a phenomenon in which interest has increased in recent years and which has received a lot of attention. How active and former sect members perceive sect membership differs from person to person. There is thus no clear opinion. LÄS MER
2. Vårdnadshavare på bettet : En kvalitativ studie om samverkan och påverkan mellan vårdnadshavares medieanvändning på Facebook och Malmö stads kommunikationsarbete
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The study, from a prosumer perspective, has examined the activities of parents on Facebook, as well as how the City of Malmö can proactively work to prevent trust crises and the spread of rumors. Using method triangulation, the study was conducted through five qualitative individual interviews, a focus group and a document analysis of Malmö city's communication policy. LÄS MER
3. Företags hantering av kris En studie av Volkswagens agerande under dieselgate
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : A plan for crisis management is one of the most important strategies a company can implement. However, less than one third of all companies have one in place before crisis strikes. LÄS MER
4. "Ibland orkar jag inte vara källkritisk" : En kvantitativ studie om studenters källkritiska förmåga på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Vi lever idag mer digitaliserat än någonsin och tillsammans med sociala medier har våra medievanor förändrats. Med nya medievanor skapas också möjligheter på sociala medier där information och desinformation får flöda ostrukturerat tillsammans. LÄS MER
5. Mellanchefen skapar mening genom att agera kommunikationsfilter. : En studie om intern kommunikation och sensemaking under exceptionell kris.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Frågeställning: Hur kommunicerar och skapar mellanchefer mening under kris? Syfte: Vi vill skapa en större förståelse för hur mellanchefer arbetar med intern kommunikation och sensemaking under kris. Vi vill även undersöka på vilka sätt social distansering påverkar mellanchefers arbete med sensemaking och intern kommunikation under kris. LÄS MER