Sökning: "Ständiga förbättringar"

Visar resultat 21 - 25 av 398 uppsatser innehållade orden Ständiga förbättringar.

  1. 21. Att växa med Lean : En fallstudie av utvecklingen av Lean under en längre period i en organisation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Manahel Ayoub; Sjöholm Hilda; [2023]
    Nyckelord :Lean; institutional theory; implementation; development; adaptation; financial management; critical factors; Timeline; Scania; SPS; Lean tools; Kaizen; Jidoka; Heijunka; Genchi Genbutsu; Lean; institutionell teori; implementering; utveckling; anpassning; ekonomistyrning; kritiska faktorer; Tidslinje; Scania; SPS; Lean-verktyg; Kaizen; Jidoka; Heijunka; Genchi Genbutsu;

    Sammanfattning : Titel: Att växa med Lean Bakgrund:  Lean är en metod för verksamhetsstyrning som syftar till att minska slöseri i form av tid och och kostnader samt förbättra effektiviteten i organisationen. Från dess att Lean introducerades av Toyota på 1950-talet har Lean diskuterats utifrån olika perspektiv. LÄS MER

  2. 22. Huvudtitel:Att leda ständiga förbättringar i det hybrida arbetssättet : En studie om hur ledare på distans främjar medarbetarengagemang i förbättringsarbetet

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Natali Ani Arzoumalian; Milja Zeljic; [2023]
    Nyckelord :Offensive quality development; continuous improvement; engaged; employeeship; leadership; communication; motivation; attitudes; traditional; hybrid; way of working.; Offensiv kvalitetsutveckling; ständiga förbättringar; engagerat; medarbetarskap; ledarskap; kommunikation; motivation; attityder; traditionell; hybrid; arbetssätt;

    Sammanfattning : Organisationer kan inte kringgå att de lever i en värld med en global konkurrens vars överlevnad riskeras om de inte fokuserar på det ständiga förbättringsarbetet. Skiftet till den hybrida arbetsplatsen som har blivit alltmer populärt har medfört både stora och små förändringar för inte bara ledare men även för medarbetare i organisationer. LÄS MER

  3. 23. Kommunikation i portföljstyrning

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Ellen Berggren; Anna Ulfsson; [2023]
    Nyckelord :Information; initiativ; kommunikation; organisation U; portföljstyrning; projekt;

    Sammanfattning : Företag strävar i dagens samhälle efter ständiga förbättringar för att kunna anpassa sig till den ständigt föränderliga omvärlden. Den berörda organisationen verkar inom underhållningsbranschen. Organisationen har en styrande funktion vid namn portföljstyrning som fallstudien kommer undersöka. LÄS MER

  4. 24. Reservdelsförsörjning och utveckling med additiv tillverkning : med stöd av digital tvilling samt andra teknologier

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik

    Författare :Gazmir Hajra; [2023]
    Nyckelord :eservdelsförsörjning; Underhåll 4; 0; Industri 4; 0; Additiv tillverkning; 3DPrinting; Artificiell Intelligens; Generativ Design; Digital Tvilling; Sakernas Internet IoT ; Tillverkningsindustrin; Smart Maintenance; service; eftermarknad;

    Sammanfattning : I denna studie har utvecklingen av industriellt underhåll studerats och företaget Quant Services Sweden AB har använts som inspirationskälla. Fallstudien för att testa denna studie har gjorts på Viverk AB. LÄS MER

  5. 25. Att optimera en kulturförändring genom effektivt ledarskap, sett ur medarbetarens perspektiv

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Emilia Olsson Stjernberg; Nathalie Augustsson; [2023]
    Nyckelord :Participation; Development; Community; Motivation; Organizational culture; Change Management and Leadership; Delaktighet; Utveckling; Gemenskap; Motivation; Organisationskultur; Förändringsledning och Ledarskap;

    Sammanfattning : Idag lever organisationer i ett hårt klimat både genom finansiella svårigheter och en marknad som ständigt förändras och utvecklas. För att en organisation ska vara attraktiv och behålla sin konkurrenskraft måste organisationen ständigt förbättras. LÄS MER