Sökning: "Stödmaterial"
Visar resultat 16 - 20 av 91 uppsatser innehållade ordet Stödmaterial.
16. Barn ombord : Barnperspektiv inom Stockholms regionala planering av kollektivtrafik
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : År 2020 blev FN:s barnkonvention svensk lag och därmed behöver svenska myndigheter beaktabarnets rättigheter vid myndighetsutövning. Det inkluderar Sveriges regioner och deras arbete medatt tillhandahålla kollektivtrafik. LÄS MER
17. Lärares erfarenheter från distansundervisningen inom matematikämnet under covidpandemin : Hur kan man ta tillvara på erfarenheterna från distansundervisningen vid återgång till klassrumsundervisning?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Syftet med rapporten var att samla erfarenheter från distansundervisningen inom matematikämnet i tre svenska skolor, två gymnasieskolor och en grundskola. Våren 2021 intervjuades närmare 20 lärare där huvudämnet var vilka erfarenheter lärarna tog med sig från distansundervisningen. LÄS MER
18. Vad är problemet med adekvat digital kompetens i förskolans policydokument? : En diskursanalys av förskolans policydokument berörande adekvat digital kompetens
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Abstrakt I Läroplan för förskolan: Lpfö18 (2018) beskrivs det att barn ska få möjlighet att utveckla adekvat digital kompetens vilket likaså skildras i andra policydokument som berör förskolan. Genom texten och dess innebörd påverkas dock människor på skilda vis och är därför relevanta att utsättas för ifrågasättande för att möjliggöra perspektiv och kunskap kring området (Bergström & Borèus, 2018). LÄS MER
19. Studentupplevelser av praktiska moment under pandemin
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Coronapandemin bröt ut våren 2020 och universiteten tvingades till undervisning på distans. Inom ingenjörsprogrammen tränar studenter sina praktiska färdigheter genom praktiska moment. I samband med distansundervisningen har även praktiska moment utförts på distans. LÄS MER
20. ”Avhållsamhet från sexuellt samliv är det enda skolan med gott samvete kan rekommendera” : En studie om hur lärare blev rekommenderade att undervisa i sex- och samlevnad mellan åren 1956–2013 och syftet med undervisningen enligt uttagna stödmaterial
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sex- och samlevnad är ett kunskapsområde som alltid kommer vara relevant, detta då det har en stark anknytning till individens vardag. Den centrala roll sex- och samlevnad har i skolan, en plats där elever växer upp och formas, är mycket påtaglig. LÄS MER