Sökning: "Stadium affärside"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Stadium affärside.

  1. 1. Företagsrekonstruktion, ett fungerande verktyg i praktiken?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Simikka Bringby; [2014]
    Nyckelord :förmögenhetsrätt; insolvensrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sammanfattning När lagen om företagsrekonstruktion trädde i kraft 1 september år 1996 infördes möjligheten för en näringsidkare att under ordnade former och under kontroll av en domstol och en rekonstruktör genomföra en rekonstruktion av företaget. Förfarandet syftar till att återställa livskraften hos i grunden lönsamma företag som hamnat i en ekonomisk kris. LÄS MER

  2. 2. Finansieringsmöjligheter, inte finansieringssvårigheter! : Externfinansiering av nystartade företag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Isabella Feretti; Katrin Wahlstedt; [2009]
    Nyckelord :Finansiering; Banklån; Riskkapital; Nystartade aktiebolag; Externt kapital;

    Sammanfattning : Att finansiera nystartade företag med externt kapital kan vara problematiskt, två vanliga sätt att erhålla externt kapital är genom banklån och riskkapital. Syftet med denna uppsats har därför varit att undersöka vilka finansieringsmöjligheter nystartade aktiebolag har idag, år 2009, hur banker och riskkapitalbolag agerar vid finansiering av nystartade aktiebolag, samt om finanskrisen kan komma att medföra förändringar i finansieringsbeslut. LÄS MER

  3. 3. Den interna kommunikationens inverkan på konsumenten

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Per Salokannel; Daniel Höijer; [2005]
    Nyckelord :Business studies; Företagsekonomi; Intern kommunikation; Stadium; marknadsföring; kommunikation; konsumenter;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen studeras den interna kommunikationen på Stadium AB genom en fallstudie och två enkätundersökningar. Författarna har undersökt huruvida den interna kommunikationen har en avgörande roll då företagsledningen skall förmedla önskad image och funktionell kvalitet till konsumenterna, samt vilken roll den interna kommunikationen har för konsumenternas uppfattning om företaget. LÄS MER