Sökning: "Stadiums marknadsföring"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Stadiums marknadsföring.
1. Konsumenters upplevelse gällande uttryckssätt och innehåll i olika varumärkesinlägg på sociala medier
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vad det är i sociala mediers innehåll/uttryckssätt som gör att en konsument väljer att följa Stadium_jointhemovement på Instagram. Studien görs i samarbete med Stadium och berör ämnesområdena Marknadsföring, Sociala medier, Varumärkesstrategi och Instagram. LÄS MER
2. Multi-arenor : Inverkan på turismnäringen- flöden- och symboliska värden
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Idrottsarenor, och för denna uppsats del, ishockeyarenor, har med åren kommit att få större betydelse än bara den betydelsen den skapar för själva idrottsföreningen och laget som spelar där. Allt fler arenor har fått ett så kallat multi koncept och således blivit multi-arenor. LÄS MER
3. Den interna kommunikationens inverkan på konsumenten
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : I den här magisteruppsatsen studeras den interna kommunikationen på Stadium AB genom en fallstudie och två enkätundersökningar. Författarna har undersökt huruvida den interna kommunikationen har en avgörande roll då företagsledningen skall förmedla önskad image och funktionell kvalitet till konsumenterna, samt vilken roll den interna kommunikationen har för konsumenternas uppfattning om företaget. LÄS MER
4. Mobil marknadsföring
Master-uppsats, InformatikSammanfattning : Denna rapport syftar till att reda ut begreppet mobil direktreklam samt att genom en marknadsundersökning ta reda på om det för Stadiums kunder finns något intresse att ta del av erbjudanden och information om olika händelser genom SMS-meddelanden. Det är tänkt att denna information kan variera beroende på vilket område medlemmen befinner sig i, det vill säga riktad lägesbunden direktreklam. LÄS MER