Sökning: "Stadiums"

Visar resultat 16 - 20 av 56 uppsatser innehållade ordet Stadiums.

  1. 16. Hur påverkas en allsvensk fotbollsklubb av att flytta till en multiarena? : En kvalitativ studie om AIK:s och Hammarbys arenaflytt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Wahlroos; Johan Sjöholm; [2020]
    Nyckelord :Multi arenas; profit-orented; football club; Allsvenskan; supporters; sponsoring; AIK; Hammarby; Multiarenor; kommersialisering; fotbollsklubb; Allsvenskan; supportrar; sponsring; AIK; Hammarby;

    Sammanfattning : I takt med fotbollens kommersialisering har det blivit vanligt att europeiska fotbollsklubbar flyttat från klassiska arenor till multiarenor. Det hela är ett nytt fenomen i svensk och nordisk fotboll, där endast ett fåtal arenor kan klassas som multiarenor. LÄS MER

  2. 17. Supportrar, en tillgång eller risk? : En kvalitativ studie om ishockeysupportrars medverkan i värdeskapande och värdeförstörande aktiviteter

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Axel Almqvist; Andreas Alfredsson; [2020]
    Nyckelord :Value co-creation; value co-destruction; supporters; Samskapande av värde; samförstörelse av värde; supportrar;

    Sammanfattning : Within sports, supporters are an essential actor for how the experience at the stadiums will turn out during games. They are the primary customers while also being a part of the experience for everyone else consuming the sport. LÄS MER

  3. 18. Konsumenters upplevelse gällande uttryckssätt och innehåll i olika varumärkesinlägg på sociala medier

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Frida Kronkvist; Erika Wiktorson; [2019]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Sociala medier; Instagram; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vad det är i sociala mediers innehåll/uttryckssätt som gör att en konsument väljer att följa Stadium_jointhemovement på Instagram. Studien görs i samarbete med Stadium och berör ämnesområdena Marknadsföring, Sociala medier, Varumärkesstrategi och Instagram. LÄS MER

  4. 19. Att skapa funktionsintegrering i ett tidigare renodlat idrottsområde : En fallstudie av Gavlehov i Gävle

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Fredrika Rasmusson; [2019]
    Nyckelord :spatial planning; separation of various functions; integration of various functions; mixed use city; sport stadium; arena; Gavlehov;

    Sammanfattning : Funktionsintegrering är ett planeringsideal som förespråkas i dagens stadsplanering. Funktionsintegreringen kom som en motreaktion till funktionalismens funktionsseparering. LÄS MER

  5. 20. Tracking and Serving Geolocated Ads, Load Balancing, and Scaling of Server Resources

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Markus Hansson; [2018]
    Nyckelord :Load Balancing; Server Scaling; Ads; Advertisement; Geolocation; Amazon Web Service; AWS; ECS; ELB; Docker; Container; Server; Statistics;

    Sammanfattning : This thesis explores the creation of a scaling, containerized, advertisement server that will be used by Gold Town Games AB to better integrate ads into their application(s). The server is built as a Docker image that will be used to create server instances on AWS Elastic Container Service for automatic scaling and server resource configuration. LÄS MER