Sökning: "Staffan Hård af Segerstad"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Staffan Hård af Segerstad.

  1. 1. Att vara nära men ändå på avstånd : – Relationen mellan revisor och kund

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Anna Erlandsson; Robin Ullbrand; [2010]
    Nyckelord :Relationship; Audit; Independence; Relationship Marketing; Abolishment of statutory audit; Relation; Revision; Oberoende; Relationsmarknadsföring; Revisionspliktens avskaffande;

    Sammanfattning : Titel: Att vara nära men ändå på avstånd Författare: Anna Erlandsson och Robin Ullbrand Handledare: Staffan Hård af Segerstad Bakgrund och problem: En relation kan hjälpa företag att knyta sig an kunderna på ett bättre sätt. Värdet som kunden upplever vid köp av en produkt skall inte komma från slutprodukten, utan värdet skapas genom interaktion och samspel mellan leverantör och kund. LÄS MER

  2. 2. Kundinvolverad produktutveckling -hur företag får tillgång till kundernas kunskaper

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Erika Brattström; Anna Wennberg; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; Produktutveckling; kundinvolvering; kunskap; Staffan Hård af Segerstad; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett problem bland många företag är att de utgår ifrån det som teknikerna har utvecklat istället för efter det som marknaden efterfrågar. Nu börjar företag inse vikten av kundernas kunskaper och ett sätt att få tillgång till dessa kunskaper är genom att involvera dem i produktutvecklingen. LÄS MER

  3. 3. Produktplacering : ett sätt att kommunicera varumärkesidentitet?

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Emma Ljungberg; Isabel Rodrigo; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; product placement; brand identity; marketing communication; consumer behaviour; Staffan Hård af Segerstad; Ekonomi;

    Sammanfattning : Background: The consumers of today have the possibility to choose from a wide range of products and services. Consequently, the ability to differentiate the products is essential for the brand owners. LÄS MER

  4. 4. Beslutsprocessen vid upphandling av affärssystem : en företagslednings perspektiv

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Rickard Booson; Jonas Erlandsson; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; Affärssystem; beslutsprocess; informationsteknologi; IT-strategi; Staffan Hård af Segerstad; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Upphandlingen av affärssystem har stadigt ökat och trenden väntas fortsätta i takt med att de uppgifter systemen kan utföra utvidgas. Ett affärssystem kan ses som en strategisk resurs och ”livsnerv” för företaget. Trots detta misslyckas en stor del av alla investeringar i affärssystem. LÄS MER

  5. 5. Internationalisering ur ett rationalitetsperspektiv

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Pierre Andersson; Marcus Håkanson; [2001]
    Nyckelord :Business and economics; internationalisering; rationalitet; målmarknad; BT-Industries; Scania; Staffan Hård af Segerstad; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: I en värld där företagens verksamhet sprider sig i allt större utsträckning över nationella gränser, blir besluten och processerna kring internationalisering allt viktigare. Går det att fatta ett bättre beslut genom att vara rationell, och i så fall hur? Både internationalisering och rationalitet har tidigare diskuterats och det har vuxit fram flera olika skolor inom båda ämnena Syfte: Syftet med denna uppsats är att förstå ett företags internationalisering ur ett rationalitetsperspektiv. LÄS MER